شهرداری تهران یا گوشت قربانی جریانهای سیاسی ؟!

مجموعه: اخبار تاپ تاریخ انتشار مطلب: 2018/10/22
شهرداری تهران یا گوشت قربانی جریانهای سیاسی ؟!

هنوز ساعاتی از استعفای عباس آخوندی ، وزیر نا موفق راه و ساختمان نگذشته که شایعه حضور وی به عنوان شهردار تهران در برخی رسانه ها مطرح می شود.

عباس آخوندی وزیری که به گفته خودش با رئیس جمهور روحانی اختلاف اساسی دارد و بعد از ۵ سال تکیه بر صندلی وزارت راه و شهرسازی به تازگی متوجه شده است که اختلافات اساسی با رئیس جمهور دارد حالا برای شهرداری تهران چه معجزه ای می تواند داشته باشد ، پرسشی است که باید از شورای شهر پنجم پاسخ ان را مطالبه کرد.

اما در این میان طرفداران افشانی شهردار متزلزل فعلی همچنان امید به حفظ شهردار دارند. آنهایی که تعدادی کتاب قانون خوانده اند ، ماده ای یا تبصره ای در رد مصوبه جدید مجلس پیدا می کنند و آن را مورد استناد قرار می دهند اما برخی دیگر همچون علی مطهری به استناد نظر شخصی قانون منع به کارگیری بازنشستگان را شامل شهرداران نمی داند.

از آن سو محسن هاشمی که هنوز در رویای شهرداری تهران را در سر می پروراند و سابقه دوبار تلاش نا موفق در همراه کردن شورای کم تجربه تهران را در کارنامه خود دارد همچنان با کنایه آمادگی خود را برای تصاحب صندلی شهرداری تهران اعلام می کند.

پس از انتقادات روز گذشته جهانگیری و بالا گرفتن اختلافات در دولتی که نام تدبیر و امید را با خود به یدک می کشد حالا دوستان خود جوش و مردمی جهانگیری هم در پی آن افتادند که از نمد شهرداری تهران کلاهی برای خود بسازند. لذا شایعه جدید مطرح کردند که جهانگیری به احتمال زیاد به شهرداری تهران می رود و خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می کند!

گویا جریانهای سیاسی پس از خوش اقبالی احمدی نژاد و شکست حریف قدرتمندی چون هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیده اند که از صندلی خیابان بهشت می توان به کاخ سعد آباد رسید!
شکست چندباره قالیباف نتوانست به نامزدهای بالقوه آینده ریاست جمهوری بفهماند که هر گردی گردو نیست !

آب پاکی بر دستان حامیان افشانی

بلاتکلیفی در شهرداری تهران سر انجام با در نامه معاون قوانین مجلس شورای اسلامی به مرتضی الویری رئیس شورای عالی استانها تقریبا به پایان رسید و معاون لاریجانی صراحتا در این نامه اعلام کرد که انتخاب افراد بازنشسته یا بازخرید شده به عنوان شهردار ممنوع است و شهردار فعلی تهران باید استعفا دهد

با انتشار این نامه اخباری منتشر شد که حکایت از استعفای افشانی شهردار ناکام تهران در روز چهارشنبه دارد.
حالا شورای شهر پنجم که عمر خود را در انتخاب شهردار گذراند دوباره باید شهردار جدید انتخاب کند. شهردار جدید نه امکان برنامه ریزی دارد نه فرصت اداره شهر. در هر صورت سایه سایه سنگین سیاستمداران و مشتاقان صندلی ریاست جمهوری بر شهرداری تهران سایه انداخته و مرد تهران حداقل تا پایان دوره پنجم شورا باید این موضوع را بپزیرند.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “شهرداری تهران یا گوشت قربانی جریانهای سیاسی ؟!”

قالب تفریحی