درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان : از« اپرا» تا «ماریسا»

مجموعه: اخبار تاپ, کارآفرینی تاریخ انتشار مطلب: 2019/10/31
درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان : از« اپرا» تا «ماریسا»

موفق ترین زنان کارآفرین جهان ، الزاما ثروتمند ترین بانوان جهان نیستند. اگر چه برخی از بانوان میلیاردر جهان امروز، بانوانی هستند که سرمایه و دارایی آن ها، ارث پدری و همسری (مثل آلیسون والت و پاریس هیلتون) نیست و ماحصل علم و فناوری و نگاه هوشمندانه به بازار است. مثل کندال جنر، ماریسا مایر و شریل سندبرگ در دنیای  مد و فناوری.

بانوان کارآفرین و موفق جهان امروز در ۵ قاره جهان پراکنده اند و هر یک، در حوزه صنعت خدمات و کالا،  مشغول به فعالیت هستند. گزارش امروز اقتصاد شهروند، تلاش کرده تا در حوزه های مختلف، موفق ترین بانوان کارآفرین جهان را معرفی کند تا با بررسی اجمالی زندگی آن ها و لینک هایی برای آشنایی با کسب و کارشان، درس های طلایی از این تاریخ سازان عصر مدرن بگیریم. درس هایی که به محققان و کارآفرینان جوان ایرانی، ایده های جذابی  برای خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار در عصر دیجیتال می دهد.

اگر  شما هم  بانوی موفق در حوزه خاصی هستید یا دیدگاهی درباره راه اندازی  استارت آپ و شرکت های تولیدی و خدماتی در ایران امروز دارید، با رعایت حریم خصوصی، نظرات و تجارت ارزشمند خود را از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان

(اپرا وینفری را باید بانویی الهام بخش برای همه  مردان و زنان عاشق کار و تلاش و ایده پردازی دانست)

حتما بخوانید: ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم

موفق ترین زنان کارآفرین جهان چه کسی هستند؟

بررسی کارنامه ده ها زن موفق کارآفرین خودساخته جهان، ما را با ۱۰ اصل مهم آشنا می کند:

  • بررسی زندگی زنان موفق کارآفرین جهان نشان می دهد که فاکتور صبوری، یکی از عوامل موفقیت بود.
  • بررسی زندگی بانوان موفق کارآفرین جهان از گابریل کوکوشانل تا اپرا وینفری نشان می دهد که پشتکار و اعتقاد به کار و ایده، از عوامل راهبردی در کسب موفقیت در بلند مدت است.
  • بانوان کارآفرین موفق جهان، در همه حوزه ها هستند. اما بالاترین درآمد، متعلق به بانوانی است که کسب و کار آن ها با اکوسیستم عصر دیجیتال و اقتصاد الکترونیکی و تجارت اینترنتی عجین شده است. مثل کندال جنر در صنعت فشن.
  • زنان کارآفرین جهان، الزاما دانش آموخته بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا یا آسیا نیستند. تاریخ مصرف رویکرد دانشگاه محور به اقتصاد و مهارت و موفقیت، سالهاست به اتمام رسیده است.
  • بانوان کارآفرین جهان، بیش از ازث پدری و همسری، متکی بر دانش بوده اند. این موضوع در کشورهایی با اقتصاد دانش بنیان (knowledge-based economy) مثل سنگاپور و امریکا و سوئد، بیش تر دیده می شود.
  • بانوان کارآفرین جهان توانسته اند بخشی از موفقیت خود را مدیون فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و کسب و کارهای فناورانه (ICT-based business) را هدایت کنند.
  • در کلاس های انگیزشی و انرژی مثبت، بر روحیه اعتماد به نفس تاکید می شود. فاکتورهایی که در موفقیت بانوان کارآفرین جهان بسیار نقش داشته است.
  • بانوان کارآفرین جهان مثل بورس بازها، ریسک پذیر هسند. ریسک پذیری به معنای خطر کردن نیست.
  • آنچه بانوان کارآفرین را موفق می کند، توجه به «فاکتور سود آتی» و صبوری منطقی است.

دیدار با آنیتا در بادی شاپ

موفق ترین زنان کارآفرین جهان چه کسی هستند؟

آنیتا رودیک (ANITA RODDICK) یکی از الهام بخش ترین زنان کارآفرین خودساخته جهان است. او، موسس BODY SHOP است و توانسته فرهنگ جدیدی را در کسب و کار اخلاقی و محیط زیست محور (ECO-FRIENDLY) راه اندازی کند. او خط تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با مواد ارگانیگ راه اندازی کرد و امروزه، دختر متولد هامپتون انگلستان،  یکی از کارآفرینان ثروتمند خوش نام جهان است. او فرهنگ محصولات مراقبتی (SKIN CARES) با مواد طبیعی را گسترش داد و امروزه در ده ها کشور دنیا، فروشگاه دارد.

آنیتا رودیک یکی از الهام بخش ترین زنان کارآفرین خودساخته جهان

درس آنیتا به زنان امروز عاشق کسب و کار مد و لوازم آرایشی و بهداشتی این است که می توان یک مغازه کوچک را با پشتکار و ایده های جذاب، به امپراطوری بزرگ تیدیل کرد. حمایت از محیط زیست، کسب و کار سبز، ۲ فاکتور تاثیرگذار در موفقیت آنبتا بود. چیزی که در بیانیه ای مسئولیت اجتماعی شرکت های امروز (CSR ANNUAL REPORT) مشاهده می کنید. انیتا جمله جالبی دارد:

 فاکتور تاثیرگذار در موفقیت آنبتا

اگر فکر می کنید که برای تاثیرگذاری، خیلی کوچک هستید، بهتر است با پشه ها، به رختخواب بروید.

سایت آنیتا را در این نشانی ببینید و با مصاحبه هایش آشنا شوید. بادی شاپ اکنون از امپراطوری های L’OREAL است.

دیدار با ماریسا مایر

 بانوی موفق در عرصه استارت آپ و کسب و کار مجازی

اگر به دنبال یک بانوی موفق در عرصه استارت آپ و کسب و کار مجازی هستید، ماریسا مایر، دختر ۴۳ ساله متولد ویسکانسین آمریکا را توصیه می کنیم. او موسس LUMI LABS  است و رییس هیات مدیره سابق YAHOO و دانش اموخته استنفورد که امروز از مدیران ارشد اسبق گوگل محسوب می شود. ارتباطش با لری پیج (بنیانگذار گوگل) سبب  شد تا بیستمین کارمند این شرکت باشد. کارمندی تاثیرگذار و ایده پرداز. موفقیت های ممتاز مایر در گوگل، اصلا در یاهو تکرار  نشد. او را با توییت هایش دنبال کنید.

سارا بلکلی اسپانکس

سومین بانوی کارآفرین خودساخته موفق جهان که در این گزارش اقتصاد شهروند معرفی می شود، سارا بکلی اسپانکس (SARA BLAKELY) آمریکایی است که با بودجه کم، توانست تاریخ سازی کند و برند اسپانکس را جهانی نماید و ارزش آن را به صدها میلیون دلار برساند. او در طراحی لباس های بانوان، موفق عمل  کرده و بیش از یک صد مدل لباس زیر را تولید کرده است. سارا بکلی با SPANX، از سویشرت و لباس زیر، یکی از برندهای مطرح برای بانوان مشتاق پوشاک با کیفیت است. سایت وی را در این نشانی دنبال کنید.

سارا بلکلی اسپانکس سومین بانوی کارآفرین خودساخته موفق جهان

مجله تایم، ایشان را در فهرست ۱۰۰ زن تاثیر گذار  جهان در سال ۲۰۱۲ میلادی قرار دارد. سایت CNBC، دارایی او را ۱ میلیارد دلار اعلام کرده است. درس های سارا بکلی از FORBES را ببینید.

بانوی کارآفرین خودساخته موفق جهان

گابریل کوکوشانل

در فهرست موفق ترین زنان کارآفرین قرن بیستم، اسم های بسیاری وجود دارد. اما گابریل کوکوشانل را باید یکی از تاریخ سازان در عرصه مد و لباس قرن بیستم دانست که در نخستین دهه قرن بیستم، کار خود را آغاز کرد و اکنون، محصولاتش با نماد CHANEL، محبوب لاکچری گردهای جهان بوده و میلیارد ها دلار، ارزش بازاری دارد.

کارل لاگرفلد، مدیر خلاق فقید شانل گابریل کوکوشانل

کارل لاگرفلد، مدیر خلاق فقید شانل، سالها رهبری این خانه مد مطرح فرانسوی را بر عهده داشت. کوکو شانل، محصول فقر بود. اما میراث امروزش، مسیر مد را تغییر داد و اکنون، یکی از چهره های شاخص و تاریخ  ساز دنیای مد محسوب می شود. خلاقیت و نوآوری، چیزی بود که بانو گابریل را جهانی کرد.

گابریل کوکوشانل در فهرست موفق ترین زنان کارآفرین قرن بیستم

داستان شانل را در CHANEL.COM دنبال کنید.

حتما بخوانید: مد گردی با تاریخ سازی CC

کارآفرینی به سبک ژوزفین منتزر

کارآفرینی به سبک ژوزفین منتزر

کارآفرین خود ساخته موفق دیگری که در این گزارش معرفی می کنیم، بنیانگذاری برند معروف دنیای مد یعنی EASTE LAUDER  است. دختر  مهاجر مجارستانی که توانست یک برند جهانی خلق کند و در عرصه  مد و مراقیت از پوست، موفق شود. بانو ESTHER MENTZER موسس استی لادر یا استه لودر، یکی از بانوان موفق قرن بیستم میلادی است. او همواره در فهرست ۱۰۰ بانوی تاثیرگذار جهان از وی یاد شده  است. او در سال ۱۹۰۸ میلادی متولد شد و در آوریل  ۲۰۰۴ میلادی در نیویورک درگذشت.

کارآفرین خود ساخته

محصولات استه  لادر را در این نشانی مشاهده کنید و با جدید ترین کالاهای این برند مطرح  آشنا شوید.

کارآفرینی خوشمزه به سبک دبی فیلدز

کارآفرین دیگری که در این گفتار معرفی می شود، دبی فیلدز است. موسس MISS  FIELDS COOCKIES که در دهه هفتاد قرن بیستم میلادی، فروشگاه شیرینی فروشی که CHOCOLATE CHIPPERY‌ نام داشت، توانست مسیر موفقیت دبی را هموار کند.

کارآفرینی خوشمزه به سبک دبی فیلدز

ثروت آفرینی شکلاتی و خوشمزه دبی، مسیر دشواری را طی کرد و ایده های خوبی در اختیار بانوان کارآفرین در عرصه صنعت غذایی می دهد.  شیوه کسب و کار این بانوی خود ساخته کارآفرین، در رشته های مدیریت و بازاریابی و کارآفرینی، به عنوان CASE STUDY به دانشجویان تدریس می شود.

ثروت آفرینی شکلاتی و خوشمزه دبی

خانم DEBBI  FIELDS  تحصیلات دانشگاهی نداشت و توانست  MRS FIELDS  را جهانی کند. محصولاتش را در این نشانی مشاهده کنید. اینستاگرام او را در این نشانی دنبال  کنید.

خانم DEBBI FIELDS تحصیلات دانشگاهی نداشت

مری کی اش: میلیاردر دنیای مد

مری کی اش: میلیاردر دنیای مد

دیگر نام یک بانوی کارآفرین موفق در این گزارش، مربوط به مری کی اش، میلیاردر خود ساخته آمریکایی که در حوزه  محصولات COSMETICS، از جمله چهره های شاخص عرصه فشن است. دختر متولد تگزاس، از برترین برند های محصولات آرایشی و پوستی جهان است  که محصولاتش، با فرمولاسیون گیاهی و غیر شیمیایی تولید می شود و خواص درمانی دارد. کارخانه این دختر متولد ۱۹۱۸ میلادی، در سال ۱۹۶۴ تاسیس شد.

بانو MARY KAY ASH در نوامبر ۲۰۰۱ میلادی درگذشت

بانو MARY KAY ASH در نوامبر ۲۰۰۱ میلادی درگذشت. اما میراث او، میلیون ها طرفدار پیدا کرد و اکنون از برندهای مطرح دنیای کازمتیک ها محسوب می شود.  محصولات مری اش در سال ۲۰۱۹ میلادی را در این لینک مشاهده کنید و با زندگی  نامه و مسیر موفق و ایده های طلایی آنان آشنا شوید.

 بهترین مراکز کسب و کار برای اشتغال زنان

مجله فورچون، شرکت این بانوی خودساخته را یکی از  بهترین مراکز کسب و کار برای  اشتغال زنان معرفی  کرده  است. این برند اکنون بیش از ۲ میلیارد دلار قیمت بازاری دارد.

راث هندلر

راث  هندلر (RUTH HANDLER) با همکاری الیوت هندلر (ELLIOT HANDLER) و هرولد ماتسون (HAROLD MATSON) توانست شرکت MATTEL را در سال ۱۹۴۵ میلادی تاسیس کند. این شرکت، از زیر مجموعه های FISHER-PRICE، MEGA BRANDS و COROLLE S.A.S بوده و در فهرست بانوان کارآفرین موفق جهان قرار دارد.

راث هندلردر فهرست بانوان کارآفرین موفق جهان قرار دارد.

راث هندلر، متولد ۱۹۱۶ میلادی بود و در اوریل ۲۰۰۲ میلادی  در کالیفرنیا درگذشت. او دانش آموخته دانشگاه دنور بود و بنیانگذار عروسک باربی که طرفداران بسیاری در میان عاشقان اسباب بازی دارد. سایت PBS او را در فهرست افرادی قرار داده  است که آمریکا را ساخته اند (WHO MADE AMERICA). جمله هندلر را به یاد بسپارید:

ما نمی دانستیم  که چگونه یک بیزینس را هدایت کنیم، اما ما، صاحب رویا و استعداد هستیم.

کسب و کار به شیوه مارتا

بانو مارتا استورات، از دیگر مغزهای متفکر راه اندازی بیزینس است. شرکت LIFE WITH MARTA توانسته در  حوزه سبک زندگی، کمک های بسیاری را به میلیون ها نفر در سراسر جهان کرده  و به صورت خاص، در عرصه کترینگ، موفق عمل کند. شرکت خانه داری او، مملو ازایده های جذاب و جالب و نواورانه  است.

خانم MARTHA STEWART  در سال ۱۹۴۱  میلادی  متولد شد و همسر اندرو استورات بود که در  سال ۱۹۹۰ میلادی از وی جدا شد. کتاب های: THE MARTHA MANUAL: HOW TO DO EVERYTHING را نوشته و ایده هایش را بازگو می کند. ایده های طلایی و بیانانش را در توییترش  دنبال  کنید. در اواخر فروردین ۹۸، برند او با ارزش ۲۱۵ میلیون دلار فروخته شد.  او عامل موفقیت خود را همیشه، ذهن خلاق و روشنفکرش می داند. داستان او، داستان OPEN MIDN است.

کسب و کار به شیوه مارتا

اینستاگرام خانم استورات، بیش از ۲.۵ میلیون دنبال کننده دارد. صفحه او با بیش از ۵ هزار پست جالب  را در این نشانی دنبال کنید. هشتگ جالب او: #IAMSOMARTHA است. سایت کسب و کار  مارتا را در این نشانی مشاهده کنید و با ایده های طلایی این بیزینس و برند، آشنا شوید.

مارتا، از طرفداران دونالد ترامپ است.

مارتا، از طرفداران دونالد ترامپ است.

اپرا وینفری

محبوب ترین چهره رسانه ای در غرب، اپرا وینفری است. میلیاردر ترین بانوی مهاجر آفریقایی تبار آمریکا، محبوب  ترین مجری تلویزیونی این کشور و یکی از بانوان موفق و کارآفرین آمریکای شمالی، امروزه بیش از ۱ میلیارد دلار ثروت دارد. اپرا، زندگی خود را با فقر و تجاوز و بدبختی گذراند اما با صبر و پشتکار و تلاش، یکی از بانوان الهام بخش جهان است. دختر شایسته  ایالت تنسی و چهره OPRAH SHOW با تاسیس شرکت HARPO COMMUNICATION  ، توانست یکی از برترین بانوان سیاه پوست این کشور در حوزه رسانه و فعالیت های اجتماعی باشد.

محبوب ترین چهره رسانه ای در غرب، اپرا وینفری است

داستان اپرا، در کتاب ها و مقالات و مستندات بسیاری بازگو شده است. اینستاگرام اپرا وینفری را در این نشانی دنبال کنید که روایتی است مستند و جذاب از اپرا به روایت اپرا. او هیچ وقت ازدواج نکرد و فرزندی هم ندارد. اینستاگرامش با ۱۶ میلیون دنبال کننده، در فهرست پر بیننده  ترین صفحات اینستاگرام در میان بانوان سیاه پوست است.

مجله تایم، بارها نام وی را در فهرست ۱۰۰ زن تاثیر گذار جهان قرار داد. اگر به دنبال یک ایده  طلایی و فهم الفبای پشتکار و صبوری و تلاش هوشمندانه برای تاریخ  سازی در کسب و کار سرگرمی هستید، اپرا وینفری، انتخاب شایسته  ای برای شما خواهد بود.

همراهی اپرا وینفری با تیم کوک موفق ترین زنان کارآفرین جهان

(همراهی اپرا وینفری با تیم کوک، رهبر APPLE (در عصر پسا استیو جابز) که قصد دارند تا APPLE TV PLUS را راه اندازی کنند)

اپرا از شما می خواهد که این لینک را حتما بازدید کنید.

همراه گرامی

مطالعه داستان بانوان کارآفرین و زنان موفق جهان، شما را با جشنواره ای از ایده ها و روش های کسب موفقیت و تلاش مجدانه برای شکار فرصت ها، آشنا می کند که برای پرورش ذهن و فهم  روش های نوین، مناسب است.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “درس های طلایی از موفق ترین زنان کارآفرین جهان : از« اپرا» تا «ماریسا»”

قالب تفریحی