چگونه درآمد خانگی داشته باشیم؟ ۲۰ ایده جذاب

مجموعه: کارآفرینی تاریخ انتشار مطلب: 2020/09/24
چگونه درآمد خانگی داشته باشیم؟ ۲۰ ایده جذاب

درآمد خانگی خوب، نیازمند ایده خوب و ایده خوب نیازمند مطالعات بازار و نیازسنجی خوب است تا کار شما بتواند نیازی از جامعه را برطرف کند. خواه کیک شکلاتی باشد خواه فینگرفود باشد خواه جواهرات دست ساز باشد یا طراحی  اپ اندروید یا مشاوره آنلاین یا خرید و فروش سهام. درآمد خانگی، نیاز به مهارت و مطالعه و مشورت دارد و در گزارش امروز اقتصاد شهروند، ده ها ایده و نکته را معرفی کردیم.

اگر ایده جذابی دارید، از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. لینک گفتار را از طریق شبکه های اجتماعی به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید.

با ما  همراه باشید.

چرا باید درآمد خانگی خوب داشته باشیم؟

شما باید درآمد خانگی خوب در قرن بیست و یکم داشته باشید. چرا که جامعه و اکوسیستم کسب و کار، هم این درخواست را از شما دارد و هم این اجازه را به شما می دهد تا به راحتی، درامد خانگی داشته باشید و گاها، درامد شما بیش از درآمدثابتی باشد که هر ماه به ازای ۴۰ تا ۵۰ ساعت کار در هفته، نصیب شما می شود.

به قول بسیاری از کارآفرینان، درآمد ماهانه ثابت و به قول حقوق بگیری، افیون ذهن های خلاق و ایده های نوآور است و اجازه رشد و ترقی فوق العاده را به شما نمی دهد. شاید یکی از دلایلی که همچنان میلیون ها تن از هموطنان، منتظر حقوق ماهانه دولتی هستند، همین است که  آن ها سالهاست که به درامد ثابت مطمئن بدون ریسک، عادت کردند و ترک عادت، همیشه سخت بوده است. اما نه برای کارآفرینان خودساخته.

شما باید درآمد خانگی خوب داشته باشید چون:

  • کسب و کار های دیجیتالی، غوغایی در بیزینس امروز جهان ایجاد کرده و فرصت‌های طلایی خلق کرده است.
  • اقتصاد دیجیتالی امروز جهان، ابزارهایی در اختیار کارآفرینان جوان قرار داده تا با کلیک ها، درآمد زایی کنند.
  • سیستم های معاملات آنلاین در بورس ایران و بورس بین المللی، ابزارهای کسب درآمد آسان خانگی هستند.
  • شبکه های اجتماعی، بسترهای رایگان و جذابی برای تاسیس استارت آپ و هدایت آن ایجاد کرده است.
  • درآمد ثابت ماهانه در فضای کسب و کار سنتی، دیگر پاسخ گوی نیازهای روزافزون نسل جدید نیست.
  • درآمدهای خانگی، مشارکت همه اعضا خانواده و بسیاری از اقوام را فراهم کرده و پولساز است.
  • اگر می‌خواهید کار دوم و درآمد اول داشته باشید، بایستی کسب و کار خانگی را جدی بگیرید.
  • بخشی از زمان استراحت شما در خانه، می تواند صرف برنامه ریزی و نیازسنجی برای هدایت کار شود.
  • ده ها میلیون نفر از هموطنان ما، گوشی هوشمند دارند و نیمی از جمعیت در تلگرام و اینستاگرام است.
  • نیازهای نسل جدید و نسل قدیم، از طریق بسیاری از کسب و کارهای خانگی، قابل پاسخگویی است.
  • فرصت های کسب و کار خلاقانه و نوآورانه جدیدی خلق شده است که نیاز به افراد ماهر دارد.
  • فرصت های اقتصادی، ارتباطاتی، سیاسی، هنری و فرهنگی متعددی برای شما خلق می کند.

۱۲ دلیلی که شما به واسطه آن، بهتر است وارد کسب و کار خانگی شوید را ارائه کردیم که بخشی از ده ها دلیلی است که شما را برای ورود به این دنیای جذاب و هیجان انگیز،  ترغیب می کند. یکی از مهم ترین فواید کسب و کار خانگی آن است که همه اعضا خانواده، گاها بسیاری از اعضا یک آپارتمان را برای راه اندازی کسب و کاری، بسیج می کند و این فرهنگ کار مشارکتی و خرد جمعی را تقویت می کند.

چه چیزهایی برای کسب و کار خانگی نیاز داریم؟

برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی خوب و پر درآمد، بایستی به موارد ۱۵ گانه زیر  توجه کنید:

  • شما برنده هستید، اگر، ایده خوبی داشته باشید.
  • شما برنده هستید، اگر نیازسنجی درستی برای خلق ایده خوب داشته باشید.
  • شما برنده هستید، اگر بخشی از مشکلات و نیازهای جامعه را در خانه حل و رفع کنید.
  • بهتر است یکی از اعضا فعال در کسب و کار خانگی، به زبانی غیر از زبان فارسی هم مسلط باشد. به خصوص زبان انگلیسی و عربی که این روزها برای راه اندازی استارت آپ و هم چنین ارائه مشاوره به جمعی از مخاطبان و مشتریان کسب و کار گردشگری مذهبی و گردشگری پزشکی و گردشگری سلامت و آموزش انلاین و مشاوره تجاری بین المللی و خرید و فروش کالا و خدمات، به این زبان ها نیاز هست.
  • بهتر است دانش رسانه ای و دانش فناوری اطلاعات خود را ارتقا دهید. باید بلد باشید که یک صفحه اینستاگرام راه اندازی کنید. هشتگ های خوب را تشخیص داده و برای دیده شدن بهتر و بیشتر پست ها، از آن ها استفاده کنید. کانال خوبی در شبکه اجتماعی ویدیویی راه اندازی کنید و ویدیوهای جالب درباره  مهارت و کسب و کار خود تولید و منتشر کنید.
  • شما باید با اصول مذاکره و بازاریابی آشنا باشید. برای توسعه کسب و کار خانگی، بایستی مذاکره کننده خوب و صبوری باشید و جامعه هدف (TARGET  MARKET) را به خوبی بشناسید. این نیاز به مطالعات نیازسنجی (FEASIBILITY STUDY) دارد. تا نیاز سنجی خوبی نکنید، جامعه هدف را به درستی تشخیص نداده و ایده شما هم چنان روی کاغذ خواهد بود. . . .
  • برای کسب و کار خانگی خوب نیاز دارید تا مشاوره خوب داشته باشید. به هیچ عنوان وارد هیچ کسب و کاری نشوید تا مهارت و دانش و اطلاعات لازم را کسب کرده و از یک مشاور مجرب  و متعهده بهره مند باشید. مشاور خوب، برگ برنده شما در کسب و کار خانگی خوب است.

حتما بخوانید: چگونه کارت بازرگانی دریافت کنیم؟

  • اگر نیاز به اخذ مجوز دارید، به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنید. بعضی از کارها، حتما مجوز می خواهد. به سامانه حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون در این لینک رجوع کنید.
  • اگر کسب و کار شما اینترنتی است و قصد درامد زایی ریالی و فروش کالا و خدمات دارید، بایستی نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کنید.
  • اگر می‌خواهید برای کسب و کار خانگی خود، یک سایت خوب داشته باشید، بهتر است از طراحان خوب استفاده کنید. برای این کار، حتما یک نامه (DOMAIN) خوب انتخاب کرده و پسوند ملی (.IR) و پسوند عمومی (.COM) ان را ثبت کنید. برای ثبت پسوندهای ملی بایستی بهIR رجوع کنید. سایت، ‌اعتبار و پرستیژ و ابزاری است برای توان افزایی کسب و کار خانگی شما در بلند مدت.
  • برای توسعه کسب و کار خانگی، از تولید کیک لواشکی گرفته تا طراحی اپ و هم چنین طراحی و دوخت مانتو و لباس زیر مردانه و زنانه، بایستی تبلیغ کنید. تبلیغات را از دوستان و آشنایان و حلقه های اطراف خود آغاز کنید. در توسعه کسب و کار خانگی، معرفی خوب کار به اطرافیان کارآفرینان و آشنایان و دوستان، اهمیت زیادی دارد.
  • تبلیغ کسب و کار خانگی در سایت ها و صفحات پربیننده اینستاگرام و هم چنین معرفی آن از طریق بنر در سایت های پربیننده، گامی است به منظور معرفی گسترده تر خدمات به جامعه.

۲۰ کسب و کار خانگی خوب

در ادامه چند کسب و کار خانگی خوب را معرفی می کنیم که میتواند ایده ها و الگوهای الهام بخشی برای علاقمندان به راه اندازی کسب و کار خانگی باشد. کسب و کاری که در شروع کار، کار دوم و درامد دوم است. اما به مرور زمان، کار دوم و درامد اول می شود.

خرید و فروش سهام در بورس با ۱ میلیون ریال!

۱۳ میلیون ایرانی تا پاییز ۹۸، کد بورس گرفته است و دسترسی به سامانه معاملات آنلاین ۱۰۶ کارگزاری در ۳۱ استان کشور دارد. شاخص کل بورس، از ۳۰۰ هزار واحد عبور کرده و رکورد ۵۵ ساله شکسته شد. همه چیز فراهم است تا شما اصول بورس را مجانی از سامانه تالار مجازی بورس ایران یادگرفته و آرام آرام وارد خرید و فروش ۵۶۰ سهم بورس ایران شوید.

چگونه درآمد خانگی داشته باشیم؟ ۲۰ ایده جذاب

هر  کاری دارید هر تخصصی دارید، ۹ تا ۱۲:۳۰ صبح، فرصتی است برای معامله و پس از فراغت از کار، فرصتی برای مطالعه بازار و استفاده از نظرات تحلیل گران و متخصصان بازار بورس ایران که این روزها اطلاعات رایگان و حرفه ای در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

فعالیت در فارکس

با فارکس و سیستم فعالیت معاملات انلاین ارزهای بین المللی آشنا شوید. نمودار خوانی و تفسیر کندل ها و صعود ها و نزول ها و حمایت ها و اصلاح ها، ابزاری  برای فهم نمودار و فراز و نشیب ها و کسب درآمد دلاری از این بالا و پایین شدن  ها که نیاز به پول زیادی ندارد و حوصله و دقت و تحلیل می خواهد و البته یک نوت بوک متصل به اینترنت.

چرا باید درآمد خانگی خوب داشته باشیم؟

خرید و فروش ارز دیجیتالی و استخراج

خرید و فروش ارز دیجیتالی، خیلی سخت نیست. سایت  های داخلی که دسترسی خرید و فروش رمز ارزها را برای شما فراهم  می کنند زیاد است. یکی از کسب و کارهای  خانگی خوب بعضی ها، همین کار  است.

چه چیزهایی برای کسب و کار خانگی نیاز داریم؟

استخراج بیت کوین، از سال ۹۸ قانونی شده است. با وجود تعرفه صادراتی برق برای ماینرها، هم‌چنان عده ای از این کسب و کار خانگی دیجیتالی استفاده می  کند. فکر نکنید بیت کوین تا ابد، ۹۰۰۰ دلار (قیمت آبان ۹۸) است! اوایل دهه نود شمسی، زیر ۱ دلار بود!

خرید و فروش جهانی سهام

کسب و کار خانگی خوب دیگری که در این گفتار اقتصاد شهروند معرفی می کنیم، دسترسی به بازارهای بورس جهانی و خرید و فروش سهام در بورس لندن و نیویورک است. ۲۰۰ دلار سرمایه اولیه و چند ماه کلاس و ۱۰۰ ساعت آموزش و مطالعه چند کتاب نیاز دارد برای شروع. غول از آن درست نکنید! بالاخره یکی از روش ها محسوب می شود.

خرید و فروش جهانی سهام

تولید کیک و شیرینی کافی شاپی

کیک لواشکی و کیک های کافی شاپی! ایده جذاب. هزاران کافی شاپ در تهران است که نیازمند کارگاه های خانگی مجهز برای تولید کیک های خوشمزه متنوع خوش رنگ و خوش لعاب کافی شاپی برای مشتریان رمانتیک خود هستند! شما دست به کار شوید. ماشاله ایده هم زیاد است. کافی است به هشتگ کیک یا CAKE در اینستاگرام بروید. با طرح ها و مدل هایی آشنا می شوید که سورپرایز خواهید شد! ۷۶  میلیون عکس منتظر شما است که هر صاحب کافی شاپی را می توانید با محصول خود شگفت زده کنید.

تولید کیک و شیرینی کافی شاپی

تولید فینگرفودها

فینگرفودها، مشتاقان زیادی دارد. مخصوصا عاشقان پارتی ها و مراسمات که می‌خواهند محفل خود را با این نوع غذاهای جذاب هم اندازه خوشمزه و خوش رنگ، دیزاین کنند. حتی تم پارتی ها، به رنگ فینگر فودها هم سرایت کرده است. روی تولید غذای خانگی در بسته بندی و طرح های خاص کار کنید. ایده جذابی برای کسب درآمد است. هشتگ فینگرفودها را بررسی کنید که رقبای شما در کسب و کار  خانگی، هر روز ایده های خوشمزه ای رونمایی می کنند.

 در کسب و کار خانگی، هر روز ایده های خوشمزه ای رونمایی می کنند.

تولید جواهرات دست ساز و صنایع دستی

جواهرات، فروش بالا دارد و در اینستاگرام، غوغایی به پا کرده و مشتریان جهانی دارد. کافی است به این هشتگ رفته و ایده های جذاب را تماشا کنید که مخصوص لاکچری گردهای ایرانی است.

تولید جواهرات دست ساز و صنایع دستی

طراحی اپ

طراحی اپ IOS از اپ اندروید، درامد بیش تری دارد. نیاز به کارگاه و تجهیزات وسیع هم ندارد. آموزش سخت و زمان بر و پر هزینه هم ندارد. از کم شروع کنید و چند سال آینده، شاید همین کار فعلی خود را هم رها نکنید. یادتان باشد که قرن، قرن ICT و ابزارش، گوشی های هوشمند و اپ های کاربردی است.

طراحی اپ IOS از اپ اندروید، درامد بیش تری دارد.

سایت مشاوره

شما فرد ماهری در یک زمینه هستید. همسر شما هم همینطور و فرزندان شما هم ایضا! سایت مشاوره در قالب اپ یا سایت، می تواند کاربران زیادی را به سمت شما هدایت کند و یک کسب و کار خانوادگی مشاوره را هدایت کنید. از دوستان و آشنایان متخصص خود بخواهید آن ها نیز به کسب و کار شما بپیوندند و پاسخ گوی سوالات و نیازهای اطلاعاتی کاربران اپ یا سایت یا صفحه شما باشند و کسب درامد کنند.

خدمات اینترنتی

بسیاری از دوستان شما، طراح فوتوشاپ، اتوکد، ویراستار، مترجم، صفحه بند، گرافیست و حتی حسابدار هستند. خیلی هم هم نیاز به این تخصص ها دارند. بستری دیجیتالی فراهم کنید تا با کمک ۵ تا ۱۰ نفر از دوستان ماهر خود، پروژه های خانگی گرفته و به کارفرما (حقیقی یا حقوقی) تحویل دهید.

چگونه میلیاردر شویم؟

خیلی ها دوست دارند در عرض چند سال، میلیاردر شوند. ما افراد زیادی را می شناسیم که ظرف ۲ سال، به ۱ میلیارد تومان دارایی دست یافته اند. یکی از کارهایی که کردند، روی سهام خوب سرمایه گذاری کرده و سهم  مربوطه ظرف ۲ سال، ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش قیمت پیدا کرد. البته این برای همه میسر نیست. اما بد نیست، شانس خود را امتحان کنید. سهم عالی در کف قیمت در بازار امروز بورس ایران، بسیار است.

بستر سازی دیجیتالی

آموزش انلاین، نقطه  اتکا در کسب و کار خانگی است. بستری فراهم کنید تا دوستان و آشنایان و افراد متخصص بتوانند پاسخ گوی نیاز مشتریان و کاربران باشند و از طریق بستر دیجیتالی شما، اموزش دهند و شما پورسانت بگیرید. خیلی ها از این راه، درامدهای خوب دارند و استارت آپ خانگی آن ها، فرا ملی شده است.

خدمات اینستاگرامی

میلیون ها نفر در اینستاگرام حضور دارند و نیاز به طراح و موشن گرافیک کار و ادیتور ویدیو دارند. شما در کسب و کار خانگی خود، پاسخ گوی نیاز این افراد باشید.

درامد از دانلود اپ

یک اپ طراحی کنید تا بخشی از نیازهای بازار را پاسخ دهید. این اپ را بعدا مجهز به سرویس فروش شارژ اپراتورهای تلفن همراه بکنید. خدمات جانبی به آن اضافه کنید و اخبار جالب تا محبوب شود.

گردشگری  دیحیتالی

راه اندازی سایت معرفی فرصت های اقامتی در شهرها و روستا ها، موضوعی است  که خیلی ها به آن نیاز دارند. کسب و کار خانگی آسان که کار سختی برای هدایت و راه اندازی و مدیریت آن ندارید. همپایاب دیجیتالی، پیدار کردن تور لیدر، ایونت یاب و . . .

راه اندازی سایت معرفی فرصت های اقامتی در شهرها و روستا ها

تولید محتوای دیجیتالی

یکی از جذاب ترین  روش های کسب وکار خانگی، تولید محتوای  تخصصی برای سایت  های حرفه ای فارسی زبان و غیر فارسی زبان است. اصول نویسندگی و SEO را فرا بگیرید.

همراه گرامی

اگر شما هم  تجربه راه اندازی کسب و کار  خانگی دارید یا دیدگاهی در این زمینه دارید یا با پرسشی مواجه شدید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با خبر شهروند به اشتراک بگذارید. مواردی که ارائه شد، بخشی از کلکسیون ایده های جذابی است که این روزها توسط ده ها هزار هموطن در سراسر ایران در حال انجام است. لینک این گفتار را در اختیار دوستان کارآفرین و علاقمندان به استارت آپ دیجیتالی قرار دهید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “چگونه درآمد خانگی داشته باشیم؟ ۲۰ ایده جذاب”

قالب تفریحی