۵ مشکل اصلی در توسعه کسب و کار

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2024/02/09
۵ مشکل اصلی در توسعه کسب و کار

احتمالا در پاسخ به این سوال به فکر فرو رفته و موارد بیشمار مرتبط و غیر مرتبط زیادی به ذهن شما رسیده است که انتخاب موانع واقعی را برای شما سخت کرده است. بذارید این سوال را اینگونه مطرح کنم تا پاسخ به آن ساده تر شود. چه موضوعات مرتبط با کسب و کارتان شما را  شبها بیدار نگه  می دارد؟

ایجاد یک کسب و کار بدون مواجهه با مشکلات غیرممکن است. به عنوان یک کارآفرین، فراز و نشیب هایی خواهید داشت. اگر به موقع به موانع توجه کنید، می توانید به سرعت بر آنها غلبه کنید. همه مشکلات چندان واضح نیستند، اما می توانند مانع توسعه شرکت شما شوند.

مشکل اول : ترس از تغییر و هر چیز جدید

رشد یک کسب و کار با استفاده از یک استراتژی برای چندین سال متوالی دشوار است. خیلی بهتر است که انعطاف پذیر باشید و خود را با هر تغییری وفق دهید. مهم است که فرصت های جدید را کشف کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید، تغییراتی در کار ایجاد کنید، خدمات را برای مشتریان خود بهبود بخشید.

مشکل دوم : عدم سازگاری با تغییرات

روندها را دنبال کنید. به این ترتیب، می توانید چیزهای جدیدی را در کسب و کار، بازاریابی، دنیای نوآوری و فناوری و همچنین در جایگاه خود بیابید. لازم نیست کاملاً همه چیز جدید را امتحان کنید. کافی است از ایده هایی استفاده کنید که می تواند کارایی شرکت شما را افزایش دهد.

نجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید. برای پیشی گرفتن از رقبا، باید مراقب پیشرفت آنها باشید. همچنین مراقب شرکت های خارجی باشید که با آنها در همان منطقه کار می کنید. می توانید ایده های تازه ای را از آنها قرض بگیرید و از آنها برای پیشرفت خود استفاده کنید

مشکل سوم : عدم تجزیه و تحلیل کارکنان

برای توسعه موفقیت آمیز شرکت، باید بدانید که زیردستان چگونه کار می کنند. به هر یک از کارکنان وظایف خاصی محول می شود و برای انجام این کار دستمزدی پرداخت می شود. هنگام تشکیل یک تیم، سیستمی از معیارها را به منظور ردیابی منظم در آینده ایجاد کنید. برای هر زیردستان اهداف، اهداف و ضرب الاجل تعیین کنید. این امر باعث ایجاد نظم در تیم و افزایش بهره وری می شود. در نتیجه می توانید انگیزه کارمندان را برای کار بهتر و تخصیص صحیح منابع ایجاد کنید.

کسب و کار

مشکل چهارم : کسب و کار شما مشتری محور نیست

اولاً محصولات یا خدمات شما در جهت رفع نیازهای مشتریان است و ثانیاً افزایش سود شرکت. شما باید درک کنید که برای مردم کار می کنید، نه برای خودتان. برای اینکه بفهمید محصول شما چقدر برای مخاطب هدف جالب است، آیا خدمات به خوبی کار می کند، آیا مشکلی وجود دارد یا خیر، از بازخورد مشتری استفاده کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است نظرات خود را دریافت کنید: موارد منفی به شما امکان می دهند اشتباهات را اصلاح کنید و موارد مثبت تأیید می کنند که در مسیر درست پیشرفت کرده اید و شهرت خوبی ایجاد می کنید.

اگر به بازخورد منفی و موقعیت های مشکل پاسخ ندهید، سطح کیفی شرکت کاهش می یابد و تعداد مشتریان کاهش می یابد. خریداران بالقوه به سراغ رقبای شما خواهند رفت. به همین دلیل برای شما مهم است که همیشه مراقب مردم باشید، خدمات مشتری مداری انجام دهید و نیازهای مشتریان را برآورده کنید.

مشکل پنجم : نداشتن حسابداری مالی

بسیاری از کارآفرینان کسب و کار خود را از دست می دهند زیرا برای حسابداری مالی وقت نمی گذارند و درک آن را ضروری نمی دانند. در واقع، حسابداری منابع نقدی نه تنها برای رونق شرکت، بلکه برای اتخاذ تصمیمات مدیریتی صحیح نیز ضروری است. برای جلوگیری از مشکلات در آینده، باید به طور منظم گزارش های مالی زیر را تهیه و تجزیه و تحلیل کنید.

حتما بخوانید : وظایف شرکت مشاوره مالیاتی چیست ؟ 

حالا پاسخ ساده تر می شود. ما تعدادی از این پاسخها را که مرتبط با عملیات مالی و حسابداری در کسب و کار شماست را جمع آوری کرده ایم:

۱- مطمئن نیستم عملیات حسابداری و مالی شرکت من بدرستی انجام می شود.

۲- من نمی دانم آیا حقوقی که به کارمندان خود پرداخت می کنم درست محاسبه می شود و بر مبنای قوانین کار و تامین اجتماعی می باشد یا خیر؟!

۳- من نگران مالیات هستم! نمی دانم سالهای آینده مشمول جرایم مالیاتی خواهم شد یا نه؟! نمی دانم مالیات بر ارزش افزوده ای که از مشتریانم دریافت می کنم به درستی محاسبه شده یا نه؟!

۴- نمی دانم آیا مالیات بر ارزش افزوده ای که پرداخت کرده ام موقع رسیدگی مالیاتی در سالهای آینده جزء اعتبار مالیاتی شرکتم محسوب می شود یا خیر؟!

۵- احساس می کنم هزینه های شرکت را اشتباه حساب می کنم !

۶- نمی دانم چرا سهم زیادی از هزینه های شرکتم توسط ممیز مالیاتی مورد قبول واقع نمی شود؟!

۷- در وصول مطالباتم مشکل دارم و نمی دانم از چه کسی چقدر طلبکارم و به چه کسانی چقدر بدهکار!

شرکت حسابداری یا موسسه حسابداری برای تمام این دغدغه های شما راهکار عملیاتی دارد. شما بدون یک برنامه مشخص ، نمی توانید چیزی  را هدایت کنید. استفاده از خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی این شرکت ها می تواند به شما کمک کند تا تصویری واضح تر برای تصمیم گیری های تجاری مورد نیاز خود داشته باشید و بتوانید کسب و کار خود را در مسیر درست هدایت کنید.

بیشتر بخوانید : فهرست برترین شرکت‌های حسابداری تهران و ۱۵ نکته مهم

شما به یک تیم حسابداری ماهر ، متخصص و آموزش دیده نیاز دارید که به شما کمک کند با مشاوره و استراتژی درست مسائل مالی کسب و کار خود را هدایت کنید. این شرکتها هر آنچه را که برای دیدن تصویر بزرگتر و بهترین تصمیم گیری برای کسب و کار خود نیاز دارید به شما می دهد.

 

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “۵ مشکل اصلی در توسعه کسب و کار”

قالب تفریحی