۵۰ ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

مجموعه: کارآفرینی تاریخ انتشار مطلب: 2020/03/09
۵۰ ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

سال ۹۹ سال سخت تحریمی است و سیل در مناطق مختلف کشور، فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری و بودجه عمرانی دولت را تحت تاثیر قرار داده است. این یعنی تداوم رکود تورمی که از دولت دوم روحانی ادامه یافت. اما هم چنان برخی از حوزه ها برای سرمایه گذاری و کسب و کار، توصیه می شود و اکو سیستم جذابی برای کارآفرینان (entrepreneurs) و افرادی که عاشق خود اشتغالی (self-employed) هستند، فراهم می کند.

در گزارش امروز «خبرشهروند» نگاهی داریم به ۵۰ ایده جالب برای راه اندازی یک کسب و کار خوب با سرمایه کم. اما یادتان باشد. هیچ کسب و کار  کوچک، متوسط و بزرگی، بدون ایده، بدون خلاقیت و بدون تخصص و صبوری، به جایی نرسیده و نخواهد رسید.

حتما بخوانید: ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم

جذاب ترین و پر درآمد ترین کسب و کارها با سرمایه کم و بازدهی عالی، کارهای فناورانه محور هستند

(جذاب ترین و پر درآمد ترین کسب و کارها با سرمایه کم و بازدهی عالی، کارهای فناورانه محور هستند)

اگر شما هم  ایده جالبی در استان محل سکونت دارید و سابقه راه اندازی استارت آپ در عرصه های مختلف صنعتی  و خدماتی، نظرات و دیدگاه ه های خود را محترمانه از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. مواردی که در زیر  اشاره شده است، صدها نمونه موفق بازاری در داخل و خارج از کشور دارد. اگر شما هم کارفرمای این حوزه ها هستید، برای تبلیغ کسب و کار خود با بخش تبلیغات سایت خبرشهروند رایزنی کنید.

با ما همراه باشید.

  سرمایه کم با پرتفو بورسی

 سرمایه کم با پرتفو بورسی

شاخص کل بورس ایران، هفته چهارم فروردین ۹۸ از مرز ۲۰۰ هزار واحد عبور کرد. این یعنی چی؟ یعنی سیگنال ورود نقدینگی گسترده به بازار و امیدها برای رونق مجدد بسیاری  از سهامی که پایین تر از ارزش اسمی خود معامله می شوند.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

اگر قصد سرمایه گذاری بلند مدت با سرمایه کم (حتی ۲۰ میلیون ریال) دارید، این سرمایه تا پایان سال ۱۴۰۰ قابلیت ۲ تا ۴ برابر شدن دارد. حتما در ارز و زمین، این مبلغ سودآوری با این میزان سرمایه، غیر ممکن است. اما کافی است سهام پر پتانسیل با بنیادی قوی و آینده روشن بخرید (مثل فلزی و پتروپالایشی ها و سیمانی ها و تجهیزاتی ها) تا از جهش بورس ایران عقب نمایند. شایعات و ذهن فریبکار را فراموش کنید و با واقعیت ها، معامله کنید. ارزش این کسب و کار به قدری بود که نخستین ایده خبرشهروند به شما برای سرمایه گذاری است.

دریافت کد بورس و ثبت نام در سامانه سجام و شناخت بازار سرمایه، همه در عرض چند ماه با انجمن های اینترنتی و کانال های تلگرامی حرفه ای، امکان پذیر  است. پس هر روز، مشتری tsetmc.com باشید تا اشراف اطلاعاتی شما و توانایی تابلوخوانی و روانشناسی بورس در شما تقویت شود.

فینگرفود تولید کنید

فینگرفود تولید کنید

فینگر فود، یعنی غذاهای کوچک کم حجم کم وزن که با کم ترین مواد اولیه تولید میشود و به دلیل طراحی  خاص نوآورانه، انتخاب خوبی برای علاقمندان به برگزاری  پارتی و دورهمی های رمانتیک و عاشقان غذای لاکچری  است. به  خصوص اینستاگردها، از این غذاها استقبال می کنند.

فینگرفود را در این هشتگ دنبال کنید

فینگرفود را در این هشتگ دنبال کنید و به راحتی از ایده های داخلی و جهانی، استفاده کنید. یک پیج اینستاگرام و یادگیری تولید فینگرفود، شما را با همکاری و مشارکت ۲ تن از دوستان و آشنایان، می تواند با فرصت های هیجان انگیزی روبرو کند. سرمایه کم، شاخصه اصلی کسب و کار فینگر فود است. مخصوصا اگر روش برند زنی و درج نام و لوگو را روی نان و محصولات فینگری بدانید. فینگر فود بازهای ایران را اینجا ببینید.

شکلات لوگو دار

شکلات لوگو دار

فکر  کنید یک مدیر، بخواهد در سفر خارج از کشور  یا نمایشگاهی در مراکز استان ها، برند خود را با محصولی جذاب و جالب  معرفی کند. چه چیزی بهتر  از یک ظرف شکلات که لوگو برند را روی ظرف و جعبه و خود شکلات و کاغذ شکلات به نمایش گذاشته است. «شوکو لوگو ها» اکنون در ایران بسیار محبوب هستند. نه فقط برای شرکت ها و موسسات وسازمان ها، بلکه برای کادو تولد، هدیه ولنتاین، سالگرد ازدواج و غیره.

نیاز نیست شما دستگاه چاپ لوگو روی شکلات داشته باشید یا شکلات ساز باشید! کافی است، با بازاریابی  خوب، سفارش بگیرید و پورسانت خود را بردارید.

محصولات مد و لباس

محصولات مد و لباس

یکی از پر استقبال ترین و محبوب ترین کسب و کارهای امروز ایران که با سرمایه ودارایی کم، می تواند زمینه خود اشتغالی شما و دوستانتان را فراهم کند، عرصه فشن است. یک صفحه اینستاگرام با ده ها هزار فالور (حتی فالور fake) می تواند اکو سیستم تبلیغاتی شما باشد. خرید پارچه ارزان و تولید محصولات ارزان از اکسسوری تا مانتو و روسری، با طعم خلاقیت رنگارنگ و شیک، می تواند مشتریان را به سمت برند و محصول شما سرازیر کند.

مد، امروزه صنعتی است که با سرمایه کم،‌ ارزش افزوده بالا دارد. از آرایش و ماساژ و اسپا گرفته  تا تولید اکسسوری و لباس زنانه و مردانه. قدرت اینستاگرام و هشتگ ها در معرفی گسترده  و رایگان محصولات و تولیدات فشنی  خود را جدی بگیرید که فرصت آفرین است.

حتما ببینید: کسب و کار  به شیوه معروف ترین فشن بلاگر  جهان

خرید پیج اینستاگرام فیک!

چرا اصرار داریم که پیج اینستاگرام با فالورهای فیک (غیر واقعی)، برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه  کم خوب است؟‌ چون وقتی شما صفحه ای با فالورهایی داشته باشید که اکثرا fake‌ هستند، تولید محتوای شما روی آن، سبب جذب مشتری و مخاطب شده و ۱۰۰k یا ۲۰۰k یا ۵۰k فالور، کاربر واقعی را به صفحه حساس می کند و احتمال مراجعه مجدد و follow را بالا می برد. خرید صفحاتی با این تعداد فالور، بین ۱ تا ۳ میلیون تومان قیمت دارد. با همکاری با ربات های اینستاگرامی، مدیریت پیج را بر عهده گرفته و کاربر واقعی جذب کنید.

خرید پیج اینستاگرام فیک!

اگر تولید محتوای گسترده بکنید و روی هشتگ های خوب تگ کنید و به سوالات مردم پاسخ دهید،‌ هم در search اینستاگرام دیده می شوید و هم ریزش  کاربران fake با جذب کاربر واقعی، همپوشانی پیدا می کند.

کتاب های خوب برای جذب مشتریان خوب در اینستاگرام

(کتاب های خوب برای جذب مشتریان خوب در اینستاگرام)

این کارها، می تواند بستر تبلیغاتی صفحه را فراهم کرده و مخاطبان شما را به  محصولی که معرفی می کنید (از کیک تصویری و لواشک گرفته تا معرفی خودرو و کالاهای دست دوم مردم و . . . ) جذب کند. الی ماشالله نمونه برای معرفی داریم اگر درخواست کنید!

مشاوره اینترنتی

مشاوره اینترنتی

شما سابقه مدیریت پروژه دارید؟ شما مدرس فلان درس دبیرستان یا دانشگاه هستید؟ شما مدرس یک زبان خارجی هستید؟‌ شما مشاور انتخاب سبد سهام هستید؟ شما مشاور تحصیل رایگان در خارج از کشور هستید؟‌شما می توانید برای دانشجویان ارشد، بورس دکترا در غرب و شرق پیدا کنید؟ شما آشپز هستید؟‌ شما سابقه  کار در مزون لباس دارید؟ شما مشاور سرمایه  گذاری در بازار بورس  هستید؟ در هر حال، مشاوره  اینترنتی، درآمد زا است. سرمایه ای که نیاز دارد یک سایت اینترنتی چند زبانه و یک صفحه اینستاگرام است که شاید ۱۰ میلیون ریال سرمایه  نیز نیاز نداشته باشد.

دختران و پسران مشاوری که امروزه در این حوزه  مشاوره، صدها هزار مخاطب و مشتری دارند، مشتی نمونه  خروار موفقیت مشاوره اینترنتی در عصر دیجیتال است.

تولید محتوا کنید

تولید محتوا کنید

سال به سال به شمار دامنه های اینترنتی در جامعه اطلاعاتی ایران افزوده می شود و نیاز به تولید کننده محتوای عمومی تا تخصصی از  مد تا گردشگری و بورس و مقولات سیاسی، افزایش  می یابد.  دست به قلم  شده  و با شکار ایده ها و key word های خوب که امکان SEO  خوب را برای وب مسترها به ارمغان می آورد، به عنوان  CONTEN  CREATOR فعالیت کنید. یکی از روش های  فریلنسری (FREELANCER) همین است. از خانه کار کنید بدون سرمایه با درامد خوب.

فریلنسر باشید

فریلنسر باشید

خیلی  ها در  نقاط مختلف ایران و جهان به تخصص و دانش و مهارت واستعداد شما به صورت اینترنتی (غیر حضوری) نیاز دارند. چه معلم باشید چه مدرس و چه طراح. فرقی نمی کند. خدمات بدهید و محصول بدهید و پول بگیرید. اگر  کارت اعتباری ارزی ندارید از شرکت های پرداخت مجازی برای نقل و انتقال پول استفاده  کنید یا دوستان خود در خارج از کشور.

وقتی به ایران آمدند، پول شما را بدهند! به همین راحتی. خیلی ها اکنون این گونه درآمد دارند. طراحی یک کارت ویزیت ۱ ساعته در ایران ۲ دلار هزینه  دار و در غرب، ساعتی ۳۰  دلار به  بالا!

فوتوشاپ کارها و تری دی کارها!

فوتوشاپ کارها و تری دی کارها!

بله! کسانی که ۲ مهارت فوق الذکر را دارند، معمولا وقت خالی ندارند! یادگیری این ۲ نرم افزار و نرم افزار های گرافیکی، کم تر از  ۱۲ ماه زمان نیاز دارد اما شما را یک عمر، سرگرم کرده و فرصت درامد جانبی را برایتان فراهم می کند. کافی است صبور و ماهر بوده  و خوب مطالعه  کنید و شکارگر ایده های خلاق باشید و مشتری را به سمت خود بکشانید.

قابل توجه مخترعان

مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران

خیلی ها ایده دارند اما روش انجامش را نمی دانند و خیلی ها اختراع دارند و روش تجاری سازی (COMMERCIALIZATION) را نمی دانند. مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران را در نظر داشته باشید.

بازاریاب حرفه ای

بازاریاب حرفه ای

کتاب هایی که شما  را به سمت بازاریاب حرفه ای سوق می دهد بخوانید. PDF رایگان کتاب های آموزش بازاریابی عمومی تا حرفه ای هم در گوگل فراوان است. اگر انگلیسی می دانید، ده ها صفحه جدیدترین کتاب های بازاریابی جهان در سایت آمازون، برای مشاهده، رایگان است.

از این فرصت ها استفاده کنید و ویدیوهای انگیزشی TED.COM را ببینید. خیلی ها محصول و خدمات دارند اما بازاری  برایش ندارند. شما بازاریابی کنید و پورسانت بگیرید. روز به روز  این عرصه  فرصت آفرین، جذاب و  پر مخاطب می شود. مخصوصا با سرمایه خیلی کم!

چرا شما یوتیوبر نشوید؟

چرا شما یوتیوبر نشوید

پدیده هایی مثل YOUTUBER افرادی هستند که با یوتیوب، فرصت آفرینی می کنند و از این بستر جهان جذاب صدا و تصویر، برای معرفی استعداد خود بهره می گیرند. یعنی  چی؟ یعنی  شما هفته ای چند ویدیو در زمینه های مختلف آموزشی، سرگرمی، تفریحی و . . . تولید و منتشر کنید تا کاربران و مدیران و برندها با توانایی شما آشنا شوند و این گونه، پیشنهادهای جذاب بگیرید. یادتان باشد که موفقیت جاستین بیبر کانادایی، مدیون یوتیوب است. یوتیوبر با بیش ترین شمار مخاطب (subscriber) را اینجا ببینید.

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

ده ها میلیون ایرانی در تلگرام و توییتر و اینستاگرام حضور فعال دارند. بعضی ها، صفحات اینستاگرام پر فالور دارند که برای مدیریت  بهینه آن، نیازمند ادمین خوش فکر، فعال، باهوش، ایده  پرداز و گرافیست هستند. شما اگر این قابلیت ها را دارید، می توانید به  جمع ادمین های صاحبان کانال ها و صفحات پربیننده شبکه های اجتماعی ملحق شده و با سرمایه صفر، درآمد کسب کنید. اگر سری به سایت های تبلیغاتی ایرانی بزنید، با شمار زیادی از کارفرمایانی که به دنبال مدیر برای صفحه اجتماعی خود هستند، مواجه می شوید.

آموزش حضوری

آموزش حضوری

همه کار ها نیاز نیست انلاین باشد. اگر شما مهارتی دارید که می توانید آن را حضوری در محل کارفرما یا محل خود آموزش دهید، حتما این کار را انجام دهید. سخت نیست. این جا، باز شبکه های  اجتماعی و سایت، مشتری برای شما جذب می کند.

ویرایش فایل های صوتی، تصویری و ویدویی

ویرایش فایل های صوتی، تصویری و ویدویی

یکی از آسان ترین کارها، ویرایش فایل های تصویری، صوتی و ویدویی است. برای زیر نویس زدن، اصلاح کرد، تغییر دادن، اضافه کردن و هر کاری که مشتری میخواهد برای اینستاگرام و سایت و تلویزیون و کلیپ و غیره. یک نوت بوک و یک سری برنامه گرافیکی نیاز دارد. هیچ سرمایه دیگری نمی خواهد. مردم، الان به دنبال اپ یا نرم افزار یا افرادی هستند که فلان عکس و ویدوئو را به خواست خودشان، دیزاین کند و به آن ها تحویل دهد. این ایده خوبی برای ثروت آفرینی  است.

طراحی اپ

طراحان اپ، بازار خوبی دارند

طراحان اپ، بازار خوبی دارند.  سن و سال و لوکیشن و سرمایه در آن مهم نیست. ایده خوب و نیازسنجی درست بازار، برای عرضه  اپ های پر بیننده نیاز خواهد بود.  اپ پر دانلود، ایده خوب پشت سر دارد. اپ های خوب بازار، ایده های خوبی برای شما هستند. اما کپی کاری نکنید!

از روش های موفقیت آن ها درس بگیرید و بر اساس توانایی خود، اپی کاربردی تولید کنید که نیاز بخشی از جامعه ایران را پوشش دهد. مثل چی؟ مثل اپ ویرایش آسان و سریع و ارزان فایل های ویدیویی! مثل چی؟ مثل اپ مشاوره انلاین بورسیه و تحصیل در داخل یا خارج به دانش آموزان و دانشجویان با مخاطبان ۱۵ میلیونی!

دستیاری

یکی از کارهایی که می توان با سرمایه کم و درامد خوب انجام داد، دستیاری است

یکی از کارهایی که می توان با سرمایه کم و درامد خوب انجام داد، دستیاری یا assistance است. خیلی ها برای کارهای مختلف، دستیار مطمئن و باسواد و ماهر و قابل اطمینان می خواهند. مثل دستیار عکاس، دستیار کارگردان، دستیار مترجم، دستیار مدیر، دستیار تور لیدر، دستیار برنامه ریز رویداد (event planner) و غیره.

اگر دوره های حرفه ای طی کنید و مدرک صلاحیت حرفه ای در این عرصه  ها هم  بگیرید که شانس خود را چند برابر می کنید. دستیاری در حوزه مد و لباس تا گردشگری و آموزش، مشتریان زیادی به خصوص در میان لاکچری گردها دارد.

حتما بخوانید: لاکچری گردی با کارآفرینی دیجیتالی

حیوانات خانگی

یکی از کارهای کم سرمایه با درامد خوب، فعالیت در حوزه بیزینس حیوانات خانگی است.

یکی از کارهای کم سرمایه با درامد خوب، فعالیت در حوزه بیزینس حیوانات خانگی است. از نگهداری حیوان خانگی گرفته تا تهیه غذا و پوشاک و مدیریت آن برای دارندگان این حیوانات. دارندگانش هم معمولا قشر پول دار هستند. کسانی که حاضرند برای نگهداری یک «پرشین کت» پشمالو سفید بی حال!، میلیون ها تومان در ماه خرج کنند. تعدادشان هم در ۳۱ استان کشور کم نیست. پس دست به کار شوید.  میلیون ها ایده داخل این هشتگ است!

همراه گرامی

در ده ها شغل جالب خانگی و کم سرمایه ای که در بالا معرفی شد، ایده و خلاقیت، محور درآمد زایی است. نگاه بلندمدت، مختصات بیزینس شما را جهت داده و شما را با سود های شیرین تر از کار های اداری ۸ تا ۴ عصر، آشنا می کند. هر بیزینسی در هر سطحی که دارید، باید نمود دیجیتالی داشته باشد. یادتان باشد که در عصر مدرن، بخشی از هویت شما، هویت دیجیتالی است. چطور و چگونه اش مهم نیست. بودنش، مهم تر است.

کارشناسان خبرشهروند، اماده ارائه مشاوره های عمومی و تخصصی به صاحبان کسب و کار و کارفرمایان ایرانی هستند.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “۵۰ ایده جالب برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم”

قالب تفریحی