چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟

مجموعه: اخبار تاپ, کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2018/07/04
چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟

چگونه پولدار شویم بدون سرمایه

پول و اختیاراتی که یک فرد با داشتن آن می تواند کسب کند باعث شده است همه ما ارزو و دغدغه پولدار شدن داشته باشیم. رویای ثروتمند شدن مخصوص طبقه اجتماعی و اقتصادی خاصی نبوده و همه افراد به سبب جاذبه ای که پول برایشان دارد سعی می کنند که پول بیشتری بدست آورده و زندگی راحتتری داشته باشند.

در میان همه این آرزوها و افرادی که این رویا را در سر می پرورانند فقط تعداد کمی هستند که به مقصد می رسند و رویایشان عملی می شود . واقعا چرا؟ چرا ثروتمند شدن در زندگی قانونمند کار ساده ای نیست. در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته برای کسب درامد بیشتر و به عبارتی پولدار شدن باید از اصول و شرایط ویژه ای پیروی کنید، باید فنون بازار را بدانید و توانایی و نبوغ استفاده از فرصت ها را داشته باشید.

این موضوع در مورد کشورهای کمتر توسعه یافته هم صدق می کند در این کشورها هم با وجود اینکه ثبات اقتصادی حداقلی وجود دارد اما شناخت معادلات بازار و توجه به فرصت های پیش امده می تواند فرایند پولدار شدن را تسریع کند. فقط باید نبض بازار تحت کنترلتان باشد. برخی گمان می کنند پول، پول می آورد البته این جمله به هیچ وجه غلط نیست داشتن سرمایه کافی برای استفاده از فرصت ها کمک می کند که به دارایی شما روز به روز افزده شود، مثلا کسی که با ۱۰۰ میلیون سهام می خرد میزان سودی که دریافت می کند با شخصی که ۱۰ میلیون سهام خریده است قطعا تفاوت خواهد کرد اما داشتن سرمایه شرط لازم برای ثروتمند شدن است اما شرط کافی نیست.

افرادی هم هستند که با تحلیل های غلط و استفاده نادرست و نابجا از سرمایه خود، کل دارییشان را از دست داده اند، بنابراین داشتن سرمایه فقط شرط لازم است و شرط کافی بالابردن دانش اقتصادی، داشتن هوش و دقت و نبوغ و تلاش برای استفاده از فرصت ها و تحلیل درست بازار است.

حتما بخوانید :

چگونه در ایران پولدار شویم ؟

چگونه از طریق اینترنت پولدار شویم ؟

پولدار شدن بدون سرمایه واقعیت یا توهم ؟

پولدار شدن بدون سرمایه واقعا توهم و تصور خام نیست خیلی ها در سراسر دنیا بوده اند که با اندک سرمایه توانسته اند کسب و کاری برای خودشان جور کرده و به مرور برند مخصوص به خود را داشته باشند و میلیاردر شوند .راههایی که قابلیت تمرکز و تفکر رو داشته و می توانند شما را هم صاحب ثروت هنگفتی کنند. برخی از این راهها و افرادی که در ان موفق بوده اند در ادامه به شما معرفی خواهند شد.

( چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟ )

اینترنت هنوز راهی برای پولدار شدن بدون سرمایه

برای اجرای ایده های اینترنتی به سرمایه خیلی زیادی نیاز نیست،داشتن یک کامپیوتر و یا موبایل هوشمند به همراه هزینه کمی برای اینترنت می تواند بعد از مدتی شما را به ثروت هنگفتی برساند به شرط اینکه ایده جدید و نوآوری و خلاقیت داشته باشید و سعی نکنید جا پای دیگران بگذارید. اگر قصد ابداع اپلیکیشن دارید سعی کنید اپلیکیشن شما آپشن هایی فراتر از آنچه که فعلا در بازار وجود دارد ، داشته باشد در غیر این صورت مورد توجه قرار نخواهد گرفت و تبدیل به برند نخواهد شد. زیبایی و جذابیت اپلیکیشن های اینترنتی در جذب مخاطب بسیار موثر است به خصوص اگر بتوان با آن ارتباطات اجتماعی را افزایش داد به سرعت نزد مخاطبین محبوبیت پبدا کرده و برند می شود.

جان کوم موسس واتساپ

بله جان کوم از آن دسته افرادی است که بدون هیچ گونه سرمایه ایده ارسال پیامک از طرق واتساپ به ذهنش رسید و آن را عملی کرد . این اپلیکیشن در حال حاضر چند صد میلیون نفر کاربر دارد و توانسته است جایگاه خوبی در بین اپلیکیشن های این چنینی داشته باشد.در سال ۲۰۱۷ فیس بوک این اپلکیشن را از جان کوم به مبلغ ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد و جان کوم به یک ثروت هنگفت رسید .

وارد دنیای مد شوید

مد و فشن در بسیاری از کشورها یک صنعت پول ساز و پرطرفدار است و مشتریان پولداری هم دارد. اگر استعدادی در طراحی و تولید لباس و اکسسوری دارید حتما از آن استفاده کنید. طراحی لباس و اکسسوری های مدرن و عجیب و قریب گاهی میلیون ها دلار برای طراحانش سود داشته است. در ایران هم مقوله مد نسبت به سال های قبل پیشرفت چشمگیری داشته و وارد شدن در این عرصه اگر ایده های نابی داشته باشید شما را پولدار می کند. مد یکی از راههای پولدار شدن بدون سرمایه است و اگر بتوانید با سلبرتی ها و افراد مشهور ارتباط برقرار کرده و طراح های تازه خود را به آنها عرضه کنید خودبخود تبلیغ کار و هنر تان هم می شود.

خرید و فروش اطلاعات کنید

برخی افراد به دلیل مشغله نمی توانند اطلاعات مورد نیاز خود را سرچ کرده و بدست آورند شما می توانید با راه اندازی یک سایت و دسته بندی اطلاعات در آن نیاز تمام زمینه ها و مخاطبان را فراهم کرده و اطلاعات مورد نیازشان را به آنها بفروشید این ایده در دنیای اینترنت و ارتباطات مجازی واقعا جای کار دارد و می تواند زمینه ای برای کارهای بزرگتر با درآمد بیشتر شود.

پولدار شدن بدون سرمایه : خرید و فروش با فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شما نیاز به یک مغازه و یا انبار نداریدکافی است با شرکت های تولید کننده محصولات مختلف قرارداد بسته و محصولات انها را در سایت خود معرفی کنید و بعد از فروش درصد خود را بردارید، کاری که علی بابا و آمازون انجام می دهند و حالا تبدیل به غولی در عرصه خرید و فروش اینترنتی شده اند این ایده هنوز جای کار داشته و شما می توانید با ارائه آپشن های جدید با همین روش بدون سرمایه پولدار شوید به شرطی اینکه توقع نداشته باشید با سرعت و بدون زحمت این اتفاق بیفتد.

( چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟ )

جک ما موسس China Pages

یکی دیگر از افرادی که پولدار شدن بدون سرمایه را در دنیای امروز تجربه کرد جک ما موسس صفحه China Pages است جک با تلاش و سختی های فراوان از دانشگاه به عنوان معلم زبان انگلیسی فارق التحصیل شد. زندگی کردن در فقر مطلق به او یاد داده بود که روی پای خودش بایستد. برای همین تصمیم گرفت برای کسب موقعیت های بهتر به امریکا سفر کند بعد از سفر به امریکا و اشنایی با اینترنت متوجه شد اغلب صفحه و وب سایت ها در اینترنت به زبان انگلیسی هستند و محتوای آنلاین به زبان چینی به مقدار کمی وجود دارد برای همین تصمیم گرفت با ایجاد صفحه China Pages محتوای های مختلف را با زبان چینی در اختیار مخاطب قرار دهد.کار در این عرصه برایش خیلی سود اور نبود و باعث شد بعد از مدتی شکست بخورد اما باعث شد با استارت آپها و فعالیت در این عرصه اشنا شود به طوریکه چند سال بعد سایت علی بابا را راه اندازی کرد و طبق برآورد های انجام شده خیلی بیشتر از سایت بزرگ آمازون فعالیت و فروش دارد و در سال قبل به عنوان پولدار ترین فرد چینی شناخته شد.

ابداع و اختراع کنید

داستان زندگی الیزابت هولمز نشان می دهد پولدار شدن بدون سرمایه چندان دور از دسترس نبوده و انتخاب راه درست و گوش سپردن به ندای درونی می تواند هر شخصی را به این رویا برساند. اگر به هنر یا حرفه یا رشته خاصی علاقه دارید حتما با تلاش و پشتکار فراوان آن را دنبال کنید حرف ها و نصیحت های دیگران که می گویند این رشته پول ندارید یا بدرد نمی خورد یا برای آن کار نیست را دور بریزید، اگر واقعا استعداد و علاقه انجام ان را دارید شک نکنید روزی با همان پولدار می شوید. تجربه ثابت کرده است افرادی که به دنبال علاقه و استعداد خود رفته اند از نظر مالی موفق تر هم هستند البته دقت کنید علاقه به تنهایی کافی نیست و باید استعداد انجام کار مورد علاقه تان را هم داشته باشید. برای پولدار شدن بدون سرمایه به غریزه و استعدادتان بها بدهید و آن را رها نکنید.

الزابت هومز و اختراع دستگاه ازمایش خون

الزابت هومز در یک خانواده کارمند اما تحصیل کرده متولد شد و به خاطر سفر های کاری پدر در همان کودکی زبان چینی و چند زبان دیگر را یادگرفت . علاقه به کشف چیزهای جدید باعث شد وارد رشته مهندسی شیمی شده و به مطالعه و تحقیق در این زمینه بپردازد. الیزابت در همان سال ورود به دانشگاه اختراع خودش را به ثبت رساند و دستگاه ازمایش خون را اختراع کرد این دستگاه با چند قطره خون قادر بود حدود ۴۰ نوع ازمایش را برای تشخیص بیماری ها انجام دهد و این کار باعث کاهش وقت و هزینه در ازمایشات پزشکی می شد. در حال حاضر الیزابت هولمز به عنوان ثروتمند ترین فرد زیر ۴۰ سال در دنیا شناخته می شود و این دستاورد را مدیون تلاش و انتخاب راه درست در زندگی است.

وارد بازار سهام شوید

خرید و فروش سهام گاهی چنان سودآور است که می تواند برای همه عمر شما را بی نیاز کند. برای کار در این عرصه اصلا نیاز نیست همان ابتدا با سرمایه زیاد وارد شوید. اتفاقا افرادی که مهارت و دانش کافی در این زمینه را ندارند در ابتدا نباید سرمایه زیادی وارد کنند، بنابریان سهام و خرید و فروش آن یک راه پولدار شدن بدون سرمایه است.

( چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟ )

از کارهای کوچک که نیاز به سرمایه خیلی کم دارند شروع کنید

اینکه کودکی یا نوجوانی سختی داشته اید و به سختی خرج خود و خانواده تان را بدست اورده اید دلیل قانع کننده ای برای نا امید شدن نیست. برای پولدار شدن بدون سرمایه باید بیشتر تلاش کنید و کمتر غر بزنید. با انجام حرفه ای کوچک تجربه کسب کنید و سرمایه اندکی به جیب بزنید و بعد با همان سرمایه اندک کسب و کار مناسب با علاقه و استعدادتان راه بیندازید. از انجام کارهای سطح پایین نهراسید. بسیاری از ثروتمندان دنیا ازکبریت فروشی یا کارهای خیلی پایین تر شروع کرده اند و بعد از مدتی زندگی موقیعت های خیلی بهتری به انها هدیه کرد. منتظر معجزه نمانید همین الان خودتان دست بکار شوید و سعی کنید سرمایه اندکی دست و پا کرده و وارد بازار و مراودات اقتصادی شوید. بعد از چند سال قطعا راه خود را پیدا خواهید کرد.

اینگوارد کمپراد جوان سوئدی کبریت فروش

اینگوارد کمپراد سال های جوانی و نوجوانی را با فروش کبریت و لوام اینچنینی گذراند و بعد از مدتی به فکر تاسیس شرکتی برای فروش لوازم خانگی افتاد و کمپانی IKEA را تاسیس کرد. تاسیس این شرکت با هدیه ای پدرش که در سن ۱۷ سالگی به او داده بود و با سرمایه بسیار اندکی صورت گرفت. بعد از سال ها تلاش و سخت کوشی کمپراد حالا که ۸۸ سال دارد صاحب ۳۴۰ فروشگاه در سراسر دنیا بوده و ثروتی معادل ۳٫۹ میلیارد دلار کسب کرده است و هنوز معتقد است راه درازی برای رسیدن به بازار چین و روسیه دارد. راز ماندگاری محصولات IKEA نواوری در طراحی و بسته بندی بوده به طوری که فضای خیلی کمی را اشغال می کنند و حمل و نقل آنها بسیار ساده است.

اپرا وینفری سمبل تلاش برای پولدار شدن بدون سرمایه

اپرا وینفری یکی از بانفوذترین زنان دنیا در یک خانواده بسیار فقیر متولد شد . خانواده اپرا به قدری فقیر بودند که برای دوختن لباس از گونی های برنج و سیب زمینی استفاده می کردند. انچه در زندگی زندگی اپرا گذشت کلکسیونی از رنج و اندوه بود . زندگی در کنار خاله و عدم مراقبت های کافی باعث شدن در ۱۴ سالگی مورد تجاوز و ازار و اذیت نزدیکان قرار بگیرد و به دلیل عدم حمایت اجتماعی چند بار به خودکشی فکر کرد اما سرنوشت راه دیگری را برای او قرار داده بود بازگشتن به نزد پدر و زندگی در کنار او اندک نور امیدی در وی بوجود آورد . اپرا به درس خواندن ادامه داد و توانست بورسیه دانشگاه تنسی را دریافت کند . اجرای یک برنامه رادیویی در سن ۱۹ سالگی سکوی پرتاب وی شد و بعد ها او را به یکی از ثروتمند ترین و پر نفوذترین زنان دنیا تبدیل کرد.

زندگی در شرایط بد را رها کنید

اگر در خانواده و یا شرایط نامناسب و اسیب زایی متولد شده اید قرار نیست تا آخر عمر مرعوب این شرایط باشید . با تلاش و کمک برخی نهاد های اجتماعی می توانید فضای نامناسب زندگی خود را ترک کرده و برای زندگی بهتر تلاش کنید . این دور از واقعیت نیست و گمان نکنید در ایران یک چنین چیزی امکان ندارد اگر خانواده باعث آسیب های بیشتر به شما می شود باید از نهاد اجتماعی برای ترک یک چنینی فضای کمک بگیرید، بعد از این مرحله می توانید برای اینده و حتی نجات خانواده تان برنامه ریزی و تلاش داشته باشید. منتظر تغییر شرایط نباشید خودتان شرایط را تغییر دهید گاهی بدون تغییر محل زندگی یا تغییر ادم هایی که با انها در ارتباط هستید نمی توانید در راه پولدار شدن و خوشبخت شدن قدم بردارید.

مشاوره راهی برای پولدار شدن بدون سرمایه

اگر در کار یا حرفه خاصی تخصص و دانش کافی دارید آن را به عنوان مشاوره در اختیار دیگران قرار داده و پول دریافت کنید برخی شرکت ها  برای مشاوره های تخصصی حاضرند پول خوبی بپردازند. به خصوص اگر کار خیلی تخصصی و در ارتباط با کشور های دیگر باشد.

( چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟ )

برای پولدار شدن بدون سرمایه گاهی لازم است وام بگیرید

اگر ایده در ذهن دارید که برای انجامش پول کافی ندارید قرض یا وام گرفتن کار اشتباهی نیست اما نباید بدون حساب کتاب و برنامه ریزی این کار را انجام دهید. ایده خودتان را در یک اشل کوچک و با یک وام کم شروع کنید و از همان ابتدا سعی نکنید با قرض مقادیر زیادی پول وارد کاری شوید که امکان شکست ان وجود دارد. درانتها اینکه برای انجام ایده های جدید تعلل نکنید دنیا منتظر شما نمی شود و ممکن است شخص دیگری ایده شما را اجرا کرده و ثروتمند شود.

جان پل جونز دوجوریا کارتن خوابی که میلیادر شد

جان پل جونز در سال های کودکی به همراه برادرش روزنامه می فروخت انها مجبور بودند برای گرفتن روزنامه ساعت ۳ صبح بیدار شوند تا از کار عقب نمانند. سال های بعد جان به سرایداری ، لوله کشی و شغل های اینچنینی روی آورد ولی همچنان آه در بساط نداشت تا اینکه در قسمت بازاریابی یک روزنامه استخدام شد و توانست با محصولا بهداشتی و مراقبتی از پوست و مو آشنا شود. کار در این محیط باعث شد ایده تولید یک محصول مراقبت از مو در ذهنش ایجاد شود و با گرفتن قرض ۷۵۰ دلاری از دوستش شرکت کوچکی راه اندازی کند. در سال های اول جونز و دوستش برای فروش محصولات خود به درب ارایشگاهها می رفتند و کار تبلیغ را انجام می دادند. در حال حاضر کمپانی جونز ۹۰ محصول مراقبت از مو تولید می کند که در ۴۵ کشور دنیا و ۹۰ هزار آرایشگاه طرفدار دارد و به فرو ش می رسد.

پولدار شدن بدون سرمایه

( چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟ )

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

3 دیدگاه برای “چگونه بدون سرمایه پولدار شویم ؟”

  1. مجتبی

    من نمی دونم چیکار کنم لطف راهنمایی کنید

  2. مهدی محمدی

    لطفا من را هم راهنمایی کنید

  3. مهسا

    سلام دوستان وقت همگی بخیر
    اوناییکه شغل با درامد خوب و پایین ترین سرمایه رو میخوان شروع کنن خصوصا جوون ها وخانمای خانه دار که همیشه از سرمایه پایین تری برخورد دار هستند میتونن با ای شماره تماس بگیرن تا راهنماییشون کنم

قالب تفریحی