چگونه در ایران پولدار شویم ؟

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2018/06/26
چگونه در ایران پولدار شویم ؟

چگونه پولدار شویم در ایران ؟!

رویای پولدار شدن یک رویای انحصاری نیست که فقط مردان یا جوانان آرزو داشته باشند ثروتمند شوند، همه ما از وقتی که خودمان و پول را شناختیم به ثروتمند شدن فکر کردیم . این اولین قدم برای دستیابی به هر چیزیست. ابتدا باید رویای آن را داشته باشید. آرزوی یه یک چیزی را داشتن باعث میشود برای رسیدن به آن تلاش کنیم .

پولدار شدن در ایران شاید به نسبت کشورهای پیشرفته و توسعه یافته آسانتر باشد، به طور کلی در کشورهایی که ثبات اقتصادی ندارند و یا اینکه سازو کارهای اقتصادی هنوز به طور کامل توسعه نیافته اند ثروتمند شدن ساده تر و البته دستیافتنی تر است اما در همین کشورها هم اگر برنامه ریزی و طرح درستی برای دستیابی به هدف نداشته باشید به همان دلیل عدم ثبات اقتصادی امکان از دست دادن کامل سرمایه هم وجود خواهد داشت.

اکثر کارشناسان معتقدند با وجود اینکه در کشورهای توسعه نیافته به لحاظ اقتصادی می شود یک شبه پولدار شد اما در کشور های پیشرفته و دارای ثبات اقتصادی با ریسک کمتر و البته با ضریب پایدارتری می تواند به ثروت دست پیدا کرد.

کسب و کار خودتان را راه بیندازید

برای پولدار شدن در ایران و یا هر کشور دیگری قبل از هر چیز باید رویای آن را داشته باشید، زندگی بدون رویا مثل زندگی جسم بدون روح است. شبیه یک مرده متحرک . رویا داشتن در هر زمینه ای انگیزه دستیابی به ان را هم ایجاد می کند و باعث می شود در اکثر مواقع شخص برای دستیابی به ارزویی که در ذهنش دارد برنامه ریزی کند .

مثلا کسی که رویای دکتر شدن دارد می داند برای رسیدن به این هدف باید سخت درس بخواند یا از معلم های بهتری برای آموزش استفاده کند . بدون این مقدمات رویا فقط در همان مرحله ارزو باقی مانده و هیچگاه لباس عمل نمی پوشد. واقعا مثبت فکر کردن باعث می شود نسبت به موقعیت ها و فرصت هایی که جلوی راهتان قرار می گیرد هوشیارتر عمل کرده و بدون ترس و البته با اعتماد به نفس آنها را شکار کنید.

افرادی که رویای و آرزویی برای تغییر و پیشرفت ندارند حتی اگر بهترین موقیعت ها و فرصت ها هم سر راهشان قرار بگیرد نمی توانند از آن استفاده کنند. این روند به شما اجازه می دهد کسب و کار مورد علاقه خودتان را راه بیندازید و بعد از مدت کوتاهی معروف و برند شوید. از کم و کوچک شروع کنید تا به بزرگ و تاثیر گذار برسید.

چگونه در ایران پولدار شویم : رییس خودتان باشید

( چگونه در ایران پولدار شویم : رییس خودتان باشید )

شغل های شبانه راه اندازی کنید

خیلی افراد هستند که چون در شب کار می کنند نیاز دارند خدماتی به آنها ارائه شود مثلا غذا بخرند یا داروهای خود را در ساعاتی از شب تزریق کنند و امثال این. شما می توانید یک مجموعه خدماتی شبانه راه اندازی کنید و انواع خدمات مهم و ضرروی را برای این افراد ارائه دهید قطعا بعد از مدتی شناخته شده و اعتبار کسب می کنید و می توانید شعبه های متعددی را راه اندازی کنید.

در ادامه اینکار می توانید با فروشگاهها و غذاخوری های متعدد قرارد بسته و از انها بخواهید خدماتی که خودتان نمی توانید ارائه دهید انها ارائه دهند و درصد خودرا بردارید. این کار در دنیای پر مشغله امروز واقعا ضروری و کار راه انداز است و افراد زیادی به آن احتیاج دارند.

با آدم های پولدار ارتباط برقرار کنید

برای این کار باید در کارتان بهترین باشید این جمله ممکن است شما را به خنده وادار کند مثلا پیش خودتان بگویید اگر من یه کارمند نمونه باشم چطور در پولدار شدنم موثر است؟ راز این جمله دقیقا همین است افرادی که در شغل و حرفه خود سعی می کنند بهترین باشند درب ها و فرصت های جدیدی را به روی خود می گشایند.

این افراد ممکن است به دلیل عملکرد خوبشان به مسافرت ها و ماموریت های خارجی بروند و در انجا با افراد دیگری اشنا شوند که زمینه برای پولدار شدنشان را فراهم کند یا اینکه به دوره ها و کلاس هایی فرستاده شوند که در اینده موقیعت های بهتری را برای انها فراهم اورد . من قلبا اعتقاد دارم و البته تجربه هم ثابت کرده است اشخاصی که کار خود را به خوبی انجام می دهند و در محیط کار با انگیزه و حس مسئولیت پذیری رفتار می کنند خیلی زود جایگاه شغلی بهتری پیدا کرده ودرامد بیشتری هم کسب می کنند.

چگونه در ایران پولدار شویم : اطرافتان پرکنید از پولدار ها

( چگونه در ایران پولدار شویم : اطرافتان پرکنید از پولدار ها )

با شعبه برند های معتبر پولدار شوید

برخی برند ها که به اعتبار خوبی دست یافته اند اقدام به فروش اسم خود در برخی شعبه ها می کنند شما می توانید نام این برند ها را در منطقه خودتان بخرید و شعبه ای از آن راه اندازی کنید در واقع با اینکار شما نیمی از راه پولدار شدن را طی کرده اید و فقط باید مشتریان آن محصولات را حفظ کنید مثلا شعبه هایدا در ایران برای مدتی واگذار شد و برخی افراد توانستند از این راه پول خوبی دربیاورند.

کلیپ های کوتاه بسازید

کلیپ های کوتاه امروزه در اینستاگرام و یوتیوپ طرفداران زیادی دارد و شما می توانید با تولید انها که هزینه خیلی کمی هم دارد به شهرت برسید، شهرت یک راه پولدار شدن است. بعد از ساخت کلیپ های خوب و جذاب افراد زیادی صفحات اینترنتی شما را فالو می کنند و از این طریق می توانید در امد کسب کنید.

بسیاری از افراد مشهور دنیا از راه تبلیغات در صفحات اجتماعی پر مخاطب خود پول هنگفتی بدست می اورند و این کار واقعا دور از ذهن نبوده و هنوز اشباع نشده است، به شرط اینکه در کارتان تقلید نکنید و نوآور و خلاق باشید و با افراد متخصص مشورت کنید. این فرایند کمی زمانبر است اما اگر صبر و حوصله داشته باشید نتیجه بسیار خوبی دارد.

هزینه های غیر ضروری را حذف کنید

با حذف هزینه های غیر ضروری می توانید پول بیشتری پس انداز کرده و در مواقع لازم سرمایه گذاری بیشتری داشته باشید. خریدن چند جفت کفش یا پیراهن یا لباس در سال اصلا دلیل بر شیک پوشی نیست این کار فقط بخش زیادی از درامد شما را هدر داده و باعث می شود نتوانید از این پول برای موقیعت ها و کارهای بهتر استفاده کنید.

خیلی هزینه ها هستند که با کاهش انها می توانید در ماه مقدار زیادی پول پس انداز کنید مثل هزینه تلفن همراه و گفتگو های غیر ضروری ، هزینه اینترنت ، هزینه تاکسی در صورتیکه امکان استفاده از اتوبوس را دارید شاید در ظاهر چیزی به نظر نرسند اما بعد از چند ماه می بینید کلی پول پس انداز کرده اید.

چگونه در ایران پولدار شویم : حذف هزینه های بی خود !

( چگونه در ایران پولدار شویم : حذف هزینه های بی خود ! )

وارد تولید مواد غذایی بشوید

مواد غذایی و تولید وخرید فروش انها همیشه سوداور است چون بلاخره ادم از هر چه بگذرد از شکم نمی تواند به راحتی عبور کند ، پس یک کارگاه کوچک تولید مواد غذایی راه بیندازید و با تولید محصولات با کیفیت و ارزان مشتری جذب کنید و به مروز کارتان را توسعه دهید. در تولید مواد غذایی و موادی که استفاده می کنید خلاقیت داشته باشید و سعی کنید سنت ها و مواد غذایی شهرهای مختلف را بشناسید و در تولیدات خود از انها ایده بگیرید ، خیلی ها بوده اند با تولید یک نوع ماده غذایی که هیچ کس نمی شناخته ولی در برخی از شهرها مصرف می شده است ، به ثروت هنگفتی دست پیدا کرده اند.

قرض گرفتن را کنار بگذارید

اندازه جیبتان پول خرج کنید برای پولدار شدن در ایران یا هر جای دیگر باید تا می توانید قرض نگیرید این کار در واقع خرج کردن پولی است که هنوز بدست نیامده و قدرت عملکرد و تصمیم درست را از شما می گیرد. وام گرفتن اگر واقعا به ان احتیاج ندارید کار اشتباهی بوده و باعث می شود تا چند سال مقروض بمانید البته اگر قصد دارید با وام یک کسب و کار خوب راه بیندازید یا جایی سرمایه گذاری کنید قضیه فرق می کند.

مثلا در شرایط تورمی ایران وام گرفتن و خرید خانه می تواند فکر خوبی باشد چون تا قبل از پایان قسط وام قیمت ملک شما تا چند برابر افزایش پیدا می کند اما در کشورهای توسعه یافته که ثبات اقتصادی وجود دارد، مردم برای دریافت وام تمایل چندانی ندارند برای همین بهره وام در این کشورها بسیار پایین است.

هنر خودتان را عرضه کنید

اگر در کار یا هنری ماهر هستید و می توانید چیزی بسازید که دیگران نمی توانند این کار را انجام داده و به دیگران عرضه کنید. افرادی بوده اند که از فروش دست سازهای خود بعد از مدتی ثروتمند شده اند. خیلی از برند های مشهور ساعت در دنیا هنوز هم برخی محصولات خود را به صورت دستی می سازند و این کار باعث شده قیمت هنگفتی داشته باشند.

یک چیز متفاوت و جذاب تولید کنید و خودتان آن را بسازید مثلا اگر نقاشی و یا طراحی بلد هستید آن را در سایت های مرتبط عرضه کنید تا همه در سراسر دنیا بتوانند آن را ببینید، گاهی همین کار باعث می شود یک مشتری پولدار کار شما را خریده و از این طریق مشهور هم بشوید و سفارشات بیشتری دریافت کنید.

کالای های عتیقه و قدیمی بخرید

وسایل و کالاهایی که جزو عتیقه جات و قدیمی محسوب می شوند طرفداران زیادی دارند و شما با خرید آنها می توانید درامد زیادی داشته باشید. مشتریان این کالا ها فقط به کشور خاصی محدود نمی شوند و افراد زیادی در سراسر دنیا حاضر برای تکمیل کلکسیون خود این وسایل را خریده و پول زیادی بابت آن بپردازند. پس از وسایل خانه مادربزرگتان شروع کنید باور کنید برخی از انها قدمت صد ساله یا بیشتر دارند. البته منظور ما از این کار قاچاق عتیقه و یا میراث ملی نیست منظور اجناس قدیمی شخصی و جذاب است.

پس انداز کردن را فراموش نکنید

هر ماه بخشی از پول خود را پس انداز کنید و به میزان ۱۰ درصد هزینه هایتان را کاهش دهیدبرای پولدار شدن در ایران و یا هر کشوری که در آن ساکن هستید توصیه می شود هر ماه بخشی از درآمدتان را پس انداز کنید و به همان نسبت از هزینه هایتان بکاهید این کار باعث می شود زودتر به نتیجه برسید و بعد از مدت زمان کوتاهی پس انداز خوبی داشته باشید.

برخی هزینه ها غیر ضروری در آخر ماه اگر جمع شوند به همراه پس انداز ماهانه رقم خوبی خواهند شد که می توانید برای سرمایه گذاری از انها استفاده کنید . بورس ، سکه و طلا البته در شرایط خاص می توانند با پول کم هم محلی برای سرمایه گذاری باشند. خوبی این عرصه ها به این است که مانند سرمایه گذاری در ملک نیست و هر کسی با هر سرمایه ای می تواند در این زمینه سرمایه گذاری کرده و سود مناسب با سرمایه اش را کسب کند.

چگونه در ایران پولدار شویم : بخشی از حقوقتان را ترجیحا به دلار پس انداز کنید

( چگونه در ایران پولدار شویم : بخشی از حقوقتان را ترجیحا به دلار پس انداز کنید )

معاملات و فضای بورس را دست کم نگیرید

تصور نامطمئن و ضرر ده بودن بورس در ایران تقریبا یک تصور عمومی و غالب است. به دلیل عدم ثبات در این بازار و البته روابط پیچیده و خارج از قاعده ای که در معاملات این عرصه وجود دارد خیلی افراد جرات سرمایه گذاری در آن را ندارند. البته این ترس تا حدودی قابل قبول است. ولی همراه شدن با فرایند معاملات در بورس و شناختن نوع معاملات سود ده و یادگیری فوت و فن آن نشان می دهد افرادی هم هستند که از همین بازار بی ثبات میلیاردها تومان سود کسب کرده اند .

فقط باید بتوانید وارد بازی شده و دایما معاملات و روند این عرصه را رصد کنید و به محض اینکه متوجه شدید شرایط لازم برای سرمایه گذاری وجود دارد بدون فوت وقت این کار را انجام دهید. بورس ایران دقیقا هر چند سال یکبار جهش های بسیار خوبی کرده و افرادی که خبره این بازار سرمایه گذاری هستند در همین شرایط سود چند سال خود را جمع می کنند برای همین است که توصیه می کنیم وارد بازی و معاملات بورس شوید چون این کار فرصت شناسایی موقعیت های خوب را به شما می دهد.

ویژگی بازار سرمایه گذاری بورس این است که مانند سکه و طلا می توانید با سرمایه خیلی کم هم کار را شروع کنید و در ابتدا به سود کم قانع باشید تا بعد از کسب مهارت در معاملات بتوانید یک سود بسیار خوب جمع کنید.

در مسکن سرمایه گذاری کنید

برای پولدار شدن در ایران بازار مسکن هم یک روش مناسب است. تجربه نشان داده است هر۴ یا ۵ سال یکبار بازار مسکن در ایران یک جهش بزرگ کرده و قیمت ها گران می شود اگر انقدر پول دارید که بتوانید یک خانه هر چند کوچک در شهرهای بزرگ خریداری کنید تعلل نکنید قطعا ظرف ۴ یا ۵ سال سرمایه شما دو یا سه برابر می شود .

البته ناگفته نماند این روش سرمایه گذاری در خیلی از کشورها عمومیت نداشته و مردم مسکن را سرمایه نمی دانند اما در برخی کشورهای دیگر مانند ژاپن چین ، ایران و بریتانیا و چند کشور دیگر هر کدام بنا به دلایلی مسکن به عنوان زمینه ای برای سرمایه گذاری معرفی می شود. پس برای پولدار شدن در ایران خانه بخرید.

اینترنت راهی برای پولدار شدن در ایران

در سال های اخیر با گسترش اینترنت و فضای کسب و کار اینترنتی بسیاری از افراد از این راه پول دراورده و البته پول خوبی هم کسب کرده اند. فروشگاههای اینترنتی، شبکه های مجازی مانند اینستاگرام زمینه ای برای جذب مخاطب شده و افراد باهوش و توانمند از همین راه به ثروت خوبی رسیده اند .

مثلا با راه اندازی یک کانال یا یک صفحه اجتماعی و عرضه مطالب و یا محصولات جذاب می توانید فالوئر جذب کنید و به مرور با افزایش فالوئرها، هم فروش خودتان را زیاد کنید و هم با جذب آگهی تبلیغاتی پول درآورید. باور کنید برخی افراد از این راه ماهانه میلیون ها تومان پول در می آورند پس فضاهای اینترنتی را دست کم نگیرید و هر لحظه که شروع کنید باز هم دیر نیست و می توانید به داشتن یک صفحه با هزاران فالوئر امیدوار باشید.

آمازون و دی جی کالا از این دست مشاغل هستند که فقط با یک وب سایت کار خود را شروع کردند و حالا میلیارها تومان در ماه گردش حساب دارند.

حتما بخوانید : چگونه از طریق اینترنت پولدار شویم ؟ معرفی ۲۸ ایده کسب و کار اینترنتی

چگونه در ایران پولدار شویم : کسب و کارهای اینترنتی را فراموش نکنید

( چگونه در ایران پولدار شویم : کسب و کارهای اینترنتی را فراموش نکنید )

برند مخصوص خودتان را راه بیندازید

اگر در کاری ذوق  و استعداد دارید آن را به همه معرفی کنید شاید در ابتدا طرفداران زیادی نداشته باشید اما به مرور محصول شما طرفداران خاص خود را پیدا خواهد کرد و به عنوان یک برند به نام خودتان مشهور خواهد شد. این شهرت زمینه ای برای پول درآوردن است. بسیاری از برند های معروف و مشهور دنیا ابتدا برند نبوده اند و با کار و تلاش و خلاقیت مداوم توانسته اند جای خود را در بازار پیدا کنند.

برخی برند ها ی معروف مثل برند های ساعت و لباس از یک اتاق کوچک و با دو سه نفر نیرو برای تولید محصول خودشان شروع کرده اند و بعد از مدتی به خاطر داشتن علاقه و انگیره به شهرت جهانی رسیده اند. برند ساعت واشرون و فیلیپ تلاش خود را از ۴۰ سال قبل آغاز کرده اند و حالا به عنوان مشهورترین و گران ترین برند ساعت در دنیا شناخته می شوند. گاهی برای پولدار شدن باید صبر بیشتری داشته باشید.

مهارت های ارتباطی خودتان را افزایش دهید

افرادی که ثروتی بهم زده اند عموما روابط عمومی خوبی داشته و ارتباطات قوی دارند. این افراد از گفتگو و چالش با ادم های اطرافشان ترسی نداشته و سعی می کنند زبان گفتگو با هر شخصی را پیدا کنند همین ویژگی باعث می شود به مرور در هر صنف و طبقه اجتماعی دوستانی داشته باشند و در مواقع لازم از مشاوره و کمک این دوستان بهره ببرند. برای پولدار شدن در ایران یاد بگیرید ارتباط درست و سودمند با افراد برقرار کنید.

هر شخصی بنا بر اقتضا ممکن است با کارمندان بانک یا سرمایه گذاران بزرگ بورس یا فروشندگان طلا و ارز ارتباط داشته باشد، برقراری دوستی و حسن نیت داشتن در این روابط کمک می کند از اطلاعات و تجربیات انها برای پولدار شدن استفاده کنید و در شرایطی که بازار آماده یک جهش است شما هم از این چهش بهره مند شوید.

چگونه در ایران پولدار شویم : روابط عمومی خوبی داشته باید

( چگونه در ایران پولدار شویم : روابط عمومی خوبی داشته باید )

از اشتباهات درس بگیرید

پافشاری بر روی اشتباهات و تحلیل های غلط باعث می شود روند نزولی داشته باشید هر جا احساس کردید راه را اشتباه رفته اید همان جا توقف کنید از دست دادن بخشی از سرمایه همیشه بهتر از از دست دادن همه سرمایه است. مثلا اگر سهامی را خریده اید که بعدا متوجه شدید سهام خوبی نبوده اصرار به نگه داشتن آن نکنید مثلا برخی افراد می گویند آنقدر این سهم را نگه می دارم تا اصل پولم زنده شود شما با این کار فقط فرصت سرمایه گذاری های بهتر را از خود گرفته اید .

ضرر را برای دستیابی به سود بیشتر تحمل کنید و انتظار نداشته باشید همیشه دست به هر کاری می زنید به سود برسید.

یادگیری را متوقف نکنید

عموما افرادی که پولدار هستند مطالعه و کسب دانش مستمر را رمز ثروتمند شده خود معرفی می کنند برای همین برای پولدار شدن در ایران هم مطالعه و کسی دانش روز یک راه ارزان و موثر است. کتاب های مفید و تاثیر گذار بخوانید . کتابهاییکه توسط افراد موفق و پولدار نوشته شده اند.  انها تجربیات خود را با قیمت خیلی ارزانی در اختیار همه قرار داده اند  و شما می توانید با مطالعه آنها راه درست را انتخاب کنید.

کتاب های نظیر کتاب اسرار ذهن ثروتمند – تی‌ هارو اکر ،کتاب دیوانگان ثروت‌ساز – دارن هاردی ، سری کتاب‌های راز جذب پول در ایران – علی اکبری،کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل،کتاب اثر مرکب – دارن هاردی،کتاب چهارراه پولسازی – رابرت کیوساکی،کتاب راهنمای ثروتمند شدن – رابرت کیوساکی،کتاب ۵۰ توصیه از وارن بافت برای ثروتمند شدن و بسیاری دیگر.

شراکت می تواند شما را پولدار کند

اگر دوست یا شخصی دارید که پولدار است از او بخواهید در کاری با شما شراکت کند و هر کدام بر اساس سرمایه درصد بردارید این کار علاوه بر این ارتباطات شما را با آدم های پولدار قوی می کند زمینه ساز کارهای بزرگتر هم می شود. در شراکت با این افراد صداقت داشته باشید تا زمینه برای کارهای مشترک بعدی فراهم شود چون همه ادم های پولدار به یه شخص مطمئن و سالم و صادق نیاز دارند.

 اگر ایده ای برای پولدار شدن در کشور خودمان ، ایران دارید آن را با ما به اشتراک بگذاری تا دیگران نیز از نظرات شما استفاده کنند و یا اگر برای ایده هایتان نیاز به سرمایه گذار دارید شرحی از ایده کسب و کارتان را به همراه ایمیلتان بنویسید تا کسانی که برای شراکت در ایده شما مشتاق هستند با شما ارتباط بگیرند

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

2 دیدگاه برای “چگونه در ایران پولدار شویم ؟”

  1. alireza mozdourkar

    باسلام در خصوص برند زعفران و صادرات جهاني در منطقه قاينات كه بهترين زعفران دنيا را دارد . اگر كسي باشد كه بتواند جهت صادرات به خارج از كشور را درست كند با توجه به اينكه بنده در منطقه قاينات ميباشم و از زعفران شناخت خوبي دارم ميتوانيم كار خوبي به هم بزنيم و به موفقيت برسيم شماره تماس

  2. ریاض عساکره

    نیازمند پول

قالب تفریحی