ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم: از « کایلی جنر » تا « اپرا وینفری »

مجموعه: اخبار تاپ, مدیریت و رهبری تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/30
ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم: از « کایلی جنر » تا « اپرا وینفری »

در فهرست ثروتمند ترین زنان جهان، معمولا شاهد ظهور چهره های جوان و سرشناس در عالم هنر، سیاست و فرهنگ و صنعت نیستیم. اما اگر ارث پدری و خرید و فروش سهام در بورس را مستثنی کنیم، با چهره هایی مواجه خواهیم شد که کارآفرینان خود ساخته و میلیاردرهای مطرحی هستند و نامشان برای عموم  مردم، شناخته شده تر از سوپر میلیاردرهای جهان محسوب می شوند. مثل اپراوینفری و کایلی جنبر و شریل سندبرگ.

در گزارش امروز، نگاهی داریم به فهرست ۲۰ بانوی میلیاردر و ثروتمند جهان تا با اصول کسب و کار و روش های درامد زایی آن ها به اجمال آشنا شویم. چهره هایی که جز کایلی جنر و اپرا وینفری، بقیه خیلی برای شما آشنا نیستند. اما اگر به دنبال ایده های پول ساز در عصر دیجیتال  هستید، آشنایی با بانوان ثروتمند جهان از دنیای خدمات تا فناوری اطلاعات را توصیه می کنیم.

با ما همراه باشید.

زنان ثروتمند جهان چگونه درآمد دارند؟

  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، صاحب ارثی بزرگ هستند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، صاحبان پرتفوهای قدرتمند در بازار های بورس هستند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، بخشی از ثروت خود را از صنعت خدمات (SERVICE INDUSTRY) کسب کردند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، قسمتی از درآمد خود را از راه سرمایه گذاری روی استارت آپ ها بدست آورده اند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، کارمندان عادی اما باهوش و متخصص در حوزه فناوری بودند که به هیات مدیره غول های فناوری جهان مثل فیسبوک راه یافتند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، کارآفرینانی خود ساخته هستند که کایلی جنر و خواهرانش، از آن جمله هستند.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، زیر ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند. ثروت آن ها، از راه هنر است و فرصت آفرینی در این عرصه، مثل تیلور سویفت، مثل مدونا، مثل آریانا گرانده و ادل و بیانسه.
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان ، با برندینگ، درآمد زایی دارند. مثل جنیفر لوپز با JLO و کیم کارداشیان یا
  • بخشی از زنان ثروتمند جهان در صنعت سرگرمی (ENTERTAINMENT INDUSTRY) فعال هستند و ثروت آفرینی می کنند. مثل اپرا وینفری و الن دی جنرس، مجریان معروف شبکه های تلویزیونی ایالات متحده آمریکا.
  • بعضی از زنان ثروتمند جهان ، ثروت خود را از دنیای دات کام ها بدست آورده اند. مثل سوزان وجیسکی (مدیرعامل یوتیوب) یا شریال سند برگ (عضو هیات مدیره فیسبوک).

ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم

دیدار با ثروتمند ترین زنان جهان

فهرستی ده ها نفره که در زیر مشاهده می کنید، هر سال، شماری به آن اضافه و شماری خارج می شود. اما ساختار کلی ثابت است. چرا که تغییر رتبه سوپر میلیاردرها و اضافه  شدن میلیاردرهای نوظهور به آن، مثل لایک و فالوهای اینستاگرام نیست که هر ماه، فهرست پر فالور ترین کاربران اینستاگرام، دست خوش تغییرات اساسی شود. بنابراین، می توانید تا مدت ها روی این لیست به عنوان قهرست ثروتمند ترین زنان جهان حساب  کنید.

اما توجه داشته باشید که بانوان خوش فکر و فعالی در سراسر جهان هستند که در دهه سوم قرن بیست و یکم میلادی، وارد دنیای میلیاردرها شده و احتمالا، در نیمه دوم قرن بیست و یکم، جای این افراد را بگیرند.

کسب و کار های دیجیتالی، دنیایی فرصت آفرین را برای بانوان خوش فکر و متخصص خلق کرده است که مسیر جذاب و هیجان انگیزی را در بستر اکو سیستم فناورانه به  ارمغان آورده و دنیای کریپتو کارنسی ها، هوش مصنوعی و دیتا ساینس و نانو، تنها مشتی نمونه خروار در کشورهایی با اقتصاد دانش بنیان است.

حتما بخوانید : چگونه از طریق اینترنت پولدار شویم ؟

اگر قصد دارید به عنوان یک بانو،  مسیر ثروت آفرینی را در نیمه اول قرن بیست و یکم دنبال کنید:

  • با آمار ها آشتی کنید. آمار ها، فرصت آفرین هستند و پیام رسان های خاموش می باشند. از آمار ها بیاموزید.
  • اصول و مبانی و شیوه ارزش افزوده در اکو سیستم دیجیتالی را فرا بگیرید. راه پیروزی و برگ برنده، همین است.
  • چاره ای ندارید برای خلق ثروت، با اصول سرمایه گذاری در بورس و کریپتوکارنسی ها آشنا شوید.
  • چاره ای ندارید که روش های خلاقانه و متدولوژی نوآورانه بانوان ثروتمند و کارآفرین امروز جهان را مطالعه و ایده های طلایی را شکار کنید.
  • خودتان را باور کنید. برای ثروتمند شدن، سرمایه و پول، مهم تر از خود باوری و انگیزه و انرژی مثبت نیست.

آلیس والتون: ثروتمند ترین بانوی جهان

آلیس والتون: ثروتمند ترین بانوی جهان

آلیس والتون، دختر سم والتون است، سم والتون را امریکایی ها به خوبی می شناسند. او همان راهی را رفته بود که بعدها جف بزوس، موسس آمازون رفت و دنیای AMAZON.COM را راه اندازی  نمود. سم والتون، ارث پدری دارد که ارزش آن بیش از ۴۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود. شرکت WALMART در فروش کالا های ارزان، موفق است و صدها شعبه در سراسر جهان دارد.

ماریا فیسولو

ماریا فیسولو دومین بانوی ثروتمند جهان، یک ایتالیایی است

دومین بانوی ثروتمند جهان، یک  ایتالیایی است. خانم فیسولو، همسر میشل فررو (FERRERO) بنیانگذار شکلات سازی فررو است که نامی شناخته  شده برای عاشقان شکلات است. دومین برند معروف شکلات سازی جهان و اروپا همین برند است. پایتخت مد و لباس جهان در صنعت شکلات مثل فرانسه، مطرح است. ماریا، بیش از  ۳۰  میلیارد دلار دارایی دارد و میلیاردر ایتالیا است با دارایی بیش تر از سیلویو برلوسکونی.

ژاکلین مارس

ژاکلین مارس در فهرست ثروتمند ترین بانوان جهان، در رتبه سوم جای دارد

خانم مارس، با ۲۸ میلیارد دلار در فهرست ثروتمند ترین بانوان جهان، در رتبه سوم جای دارد. او نیز ارث پدری دارد. کارآفرین  خود ساخته نیست و یک شرکت تولید کننده شکلات و شیرینی را هدایت می کند. او و دو برادرش، شکلات سازی آمریکایی معروف MARS را هدایت می کنند. محصولات این شکلات فروشی  را در اینستاگرامش تماشا کنید.

دارایی سوزان کلاتن

دارایی سوزان کلاتنچهارمین بانوی ثروتمند جهان

چهارمین بانوی ثروتمند جهان را باید سوزان کلاتن (SUSANNE KLATTEN) دانست. ارزش خالص دارایی ها بیش از بیست و چهار میلیارد دلار بوده و مثل ۳ نفر قبلی، ارث پدری دارد. والدین او، هربرت و یوهانا، ارث افسانه ای برایش به یادگار گذاشتند که او اکنون پرتفو قدرتمندی از سهام شرکت های بزرگی چون بی ام دابلیو، اس جی ال و آتلانتا دارد.

دارایی یانگ هویان ؛ از ثروتمند ترین زنان جهان

خانم YANG HUIYAN پنجمین بانوی ثروتمند جهان

خانم YANG HUIYAN با بیست و دو میلیارد دلار دارایی، پنجمین بانوی ثروتمند جهان است. او نیز وارث ارث پدری است. پدرش (YANG GUOQIANG) در  سال ۲۰۰۷ میلادی، هفتاد درصد سهام شرکت کانتری را به دخترش داد. او را بانوی میلیاردر چین می دانند. شرکت COUNTRY GARDEN، شرکتی است که وی اکنون سهامدار اکثریت آن محسوب می شود.

لارن پاول جابز

خانم پاول جابز، ششمین بانوی ثروتمند جهان محسوب می شود

خانم پاول جابز، ششمین بانوی ثروتمند جهان محسوب می شود که ثروت افسانه ای اش مثل ۵ بانوی بالا، از ارث است. او بیش از بیست میلیارد دلار ثروت داشته  و همسر STEVE JOBS است که چند سال پیش درگذشت. او اکنون، سازمان غیر انتفاعی EMERSON COLLECTIVE را تاسیس کرده و در زمینه عدالت اجتماعی و مسئولیت اجتماعی (CSR) فعالیت دارد.

ابیگیل جانسون

ابیگیل جانسون هفتمین بانوی ثروتمند جهان

هفتمین بانوی ثروتمند جهان، ABIGAIL JOHNSON بیش از هجده میلیارد دلار ثروت دارد و مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری است. او نیز در فهرست  ۱۰ بانوی ثروتمند جهان قرار دارد که دارایی اش حاصل ارث پدری است. او رییس هیات مدیره شرکت FIDELITY INVESTMENTS بوده و اکنون چهل و نه درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.  این شرکت توسط پدر بزرگ وی تاسیس شده بود.

حتما بخوانید : چگونه در خانه پولدار شویم ؟

جینا راینهایت ؛ از ثروتمند ترین زنان جهان

جینا راینهایت هشتمین بانوی میلیاردر جهان است

خانم راینهارت (GINA RINEHART) با دارایی بیش از هفده میلیارد دلاری، هشتمین بانوی میلیاردر جهان است که هم  چون نفرات قبلی  این لیست، ثروتش، ماحصل ارث پدری است. او بعد از آن که پدرش  فوت کرد، صاحب سهام اکثریت از شرکت  HANCOCK PROSPECTING شد. این شرکت استرالیایی در حوزه معدن و کشاورزی فعالیت دارد. خانم GINA، متولد شهر PERTH استرالیا بوده و دو بار ازدواج کرد.  شرکت هنکوک در سال ۱۹۹۵ میلادی تاسیس شده و خدماتش را در این لینک مشاهده کنید.

آیریس فونتبونا

آیریس فونتبونااولین بانوی ثروتمند آمریکای لاتین است

خانم فونتبونا (IRIS FONTBONA) با شانزده میلیارد دلار دارایی، اولین بانوی ثروتمند آمریکای لاتین است که هم چون هشت فرد دیگر، دارایی اش را از ارث همسرش بدست آورد. همسر وی، ANDRONICO LUKSIC، بازرگان ثروتمند شیلی بود که دارایی نجومی را رای آیریس به  ارث گذاشت.

ثروت ۱۰ میلیاردی شارلن

 دهمین باوی ثروتمند جهان

خانم شارلن کاروالهو هینکن (CHARLENE DE CARVALHO HEINEKEN) با حدود شانزده میلیارد دلار ثروت، دهمین باوی ثروتمند جهان است. او نیز صاحب ارثی که است  پدرش در سال ۲۰۰۲ میلادی برایش به  یادگار گذاشت. اکنون، بیست و پنج درصد صهام شرکت  آبجو سازی  معروف HEINEKEN هلند، در اختیار این  بانو بوده و از اعضای هیات اجرایی شرکت به شمار می رود.

دومین بانوی ثروتمند استرالیا: بلر اکیدن

دومین بانوی ثروتمند استرالیا: بلر اکیدن

بانو BLAIN PARRY-OKDEN را باید یازدهمین بانوی ثروتمند جهان دانست. بیش از ۱۲ میلیارد دلار ثروت داشته و دارایی اش، ارثی است که مادرش برایش به  ارث گذاشت. او اکنون یک چهارم سهام شرکت COX ENTERPRISE را در اختیار دارد.

ماسیمیلیانا لاندینی ؛ از ثروتمند ترین زنان جهان

بانو ماسیمیلیانا لاندینی آلئوتی صاحب شرکت دارویی بزرگ

بانو ماسیمیلیانا لاندینی آلئوتی، با یازده میلیارد دلار ثروت، صاحب شرکت دارویی بزرگ MENARINI است که از همسر مرحومش به وی به ارث رسید. این شرکت در سال ۱۸۸۶ میلادی در شهر فلورانس ایتالیا ثبت شده و خدماتش را در پرتالش مشاهده فرمایید.

بانوی ۱۰ میلیارد دلاری چین

بانوی ۱۰ میلیارد دلاری چین

ثروتمند ترین بانو چین را باید ZHOU QUNFEI  ۵۰ ساله دانست که موسسه شرکت لنز تکنولوژی (LENS TECHNOLOGY) محسوب می شود. این شرکت تولید کننده صفحه نمایش بوده و اولین بانوی ثروتمند و میلیاردر جهان است که دارایی اش، ارث پدری نیست و پس از عرضه سهام شرکتش در بورس شنزن در سال  ۲۰۱۵ میلادی، صاحب بیش از ۱۰ میلیارد دلار دارایی شد. او را باید یک کارآفرین خود ساخته و موفق چینی دانست. این شرکت در سال ۲۰۰۳ ثبت شده و خدماتش در این سایت معرفی شده است.

پلیانا ۹ میلیارد دلاری

پلیانا ۹ میلیارد دلاری

بانو POLLYANNA CHU با حدود ۹.۵ میلیارد دلاری دارایی، بازرگان اهل  هنگ کنگ است که مدیریت شرکت KINGSTONE FINANCIAL GROUP را بر عهده دارد. او هم  چنین مدیریت شرکت SINCERE WATCH را نیز بر  عهده دارد و دومین بانوی ثروتمند جهان است که دارایی اش، ارث پدری نیست. این شرکت در سال ۱۹۹۶ میلادی ثبت شد و خدماتش را در سایت اینترنتی کینگستون مشاهدده کنید.

کاترین ۸ میلیارد دلاری

کاترین ۸ میلیارد دلاری

خانم کاترین رینر (KATHARINE RAYNER) با هشت میلیارد دلار ثروت، وارث ارثی که از مادرش  (COX CHAMBERS) دریافت کرده و اکنون، صاحب شرکت COX ENTERPRISE محسوب می شود. شرکت کاکس، سال ۱۸۹۸ تاسیس شد. خدماتش  را در سایت اینترنتی آن مشاهده کنید.

بانوی هشت میلیارد دلاری

شانزدهمین بانوی ثروتمند جهان

شانزدهمین بانوی ثروتمند جهان، مارگارتا تیلور (MARGARETTA TAYLOR) است. او شانزدهمین بانوی ثروتمند جهان است که هفده درصد سهام  شرکتی که سهامدار اکثریت آن خواهرش (کاترین رینر) است را در اختیار دارد.

کیرستن ۸ میلیارد دلاری

بانوی کیرستن رازینگ ثروتمند ترین بانوی سوئدی

بانوی کیرستن  رازینگ (KIRSTEN RAUSING) با هشت میلیارد دلار ثروت، میراث دار ثروتی خانوادگی است که به وی به  ارث رسیده است. شرکت آن ها، شرکتی است در حوزه بسته بندی که TETRALAVAL نامیده می شود. او را ثروتمند ترین بانوی سوئدی می دانند. وی در شهر lund‌ متولد شد. سایت شرکت تترا  لاوال را در این نشانی دنبال کنید.

ساویتری جیندال ؛ از ثروتمند ترین زنان جهان

ساویتری جیندال هجدهمین بانوی ثروتمند جهان

هجدهمین بانوی ثروتمند جهان ساویتری جیندال (SAVITRI JINDAL) نام دارد. اولین بانوی ثروتمند هندی که بیش از ۸ میلیارد دلار ثروت داشته و دارایی او، ارث همسرش (O,P.JINDAL) است. ساویتری جیندال، رییس هیات  مدیره شرکت JINDLA STEEL & POWER است. او را در توییتر دنبال کنید.

لورتا ۸ میلیارد دلاری

خانم LORETTA ANNA ROGERS را باید نوزدهمین بانوی ثروتمند جهان دانست

خانم LORETTA ANNA ROGERS را باید نوزدهمین بانوی ثروتمند جهان دانست که هم چون موارد فوق الذکر در این گزارش اقتصاد شهروند، وارث ارث همسرش (TED ROGERS) است که در سال  ۲۰۰۸ میلادی به ایشان رسید. او اکنون سهامدار اکثریت شرکت ROGERS COMMUNICATION  است که در  فهرست برترین شرکت های مخابراتی آمریکای شمالی محسوب می شود.  درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴  میلیارد دلار کانادا بود. سایت این شرکت را مشاهده کنید.

پاولین مک میلان

پاولین مک میلان بیستمین بانوی میلیاردر جهان

بیستمین بانوی میلیاردر جهان، پاولین مک میلان (PAULINE MACMILLAN) است که سهامدار شرکت غذایی CARGILL‌ محسوب می شود. او نیز دارایی اش، ارث پدری بود. شرکت کارگیل در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۱۱ میلیارد دلار گردش مالی داشت و در این سایت در دسترس است.

کایلی جنر ؛ از ثروتمند ترین زنان جهان

کایلی جنرمدل و فعال کسب و کار و کارآفرین خود ساخته و چهره تلویزیونی

کایلی جنر (KYLIE JENNER)  مدل و فعال کسب و کار و کارآفرین خود ساخته و چهره تلویزیونی ۲۲ ساله آمریکایی است که با ۱۷۰ سانتی متر قد، یکی از برجسته  ترین مدل های جوان و سلبریتی های آمریکایی محسوب می شود و خواهر کایلی کندال، کیم کارداشیان، کیولی کارداشیان است. او بیش از ۱۳۲ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد. او، مدل مطرح برندهای صاحب نامی چون ESTEE LAUDER و MAC  بوده و اکنون بیش از ۱ میلیارد دلار ثروت دارد. کندال  با همراهی خواهرش، صاحب یک کمپانی تولید لباس است. او را جوان ترین ثروتمند خود ساخته جهان می دانند.

حتما بخوانید: روایتی از تکامل زیبایی ثروتمند ترین دختر جهان

اپرا وینفری

اپرا وینفری معروف ترین بانوی سیاه پوست جهان

داستان اپرا وینفری، داستان میلیاردر ترین زن سیاه پوست جهان است. کسی که با گونی پوشی، زندگی را آغاز  کرد و اکنون در سن شصت و پنج سالگی، معروف ترین بانوی سیاه پوست جهان محسوب می شود و ۲.۶ میلیارد دلار سرمایه  دارد.

بانو OPRAH WINFREY، هنرپیشه، مجری، کارآفرین، برنده جایزه اسکار و کاندیدای گلدن گلوب و و ثروتمند ترین امریکایی آفریقایی تبار به شمار می رود. او را در فهرست تاثیرگذار ترین زنان جهان قرار می دهند که جزییات زندگی ایشان را در کتاب حکمت یکشنبه ها (WISDOM OF SUNDAYS) بخوانید. داستان اپرا را در اینستاگرامش دنبال کنید.

شریل سندبرگ

بانو شریل سند برگ نویسنده، فعال اجتماعی

بانو شریل سند برگ (SHERYL SANDBERG)، نویسنده، فعال اجتماعی و یکی از مدیران غول شبکه های اجتماعی  جهان بعنی فیسبوک است. ثروتش را بیش از ۱.۵ میلیارد دلار تخمین زده اند. دانش آموخته دانشگاه هاروارد است و متولد ۵۰ ساله از نیویورک. با کتاب LEAN IN، تاریخچه زندگی خود را روایت کرد. او تنها بانویی است که به عضویت هیات مدیره فیسبوک منصوب شد. او را یکی از بانوان تاثیرگذاران دنیای فناوری اطلاعات می دانند. شریل را در این نشانی در این اینستاگرام دنبال کنید.

همراه گرامی

برای آشنایی با ثروتمند ترین بانوان جهان، از کتاب های منتشر شده در بازار نشر ایران استفاده کنید. هم چنین، آن طور که در بالا مشاهده کردید، بخشی از ثروت بانوان میلیاردر، ارث مبتنی بر سهامداری است. لذا، سهامداری در بازار بورس ایران و جهان را جدی بگیرید که شیرین ترین سودها را در بازه های چند ساله، می توان از بازار بورس با طعم صبر منطقی و خرید هوشمندانه، بدست آورد.

جهان، شاهد میلیونرهای زیر ۳۰ سال است که استارت آپ های دیجیتالی از اینستاگرام تا فیسبوک و LINKEDIN و SKYPE را تاسیس کردند.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “ثروتمند ترین زنان جهان را بشناسیم: از « کایلی جنر » تا « اپرا وینفری »”

قالب تفریحی