بازاریابی ایمیلی چیست

مجموعه: بازاریابی تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
بازاریابی ایمیلی چیست

بازاریابی ایمیلی چیست ؟

بازاریابی ایمیلی چیست ؟ بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing روشی است برای دستیابی به مصرف‌کنندگان به طور مستقیم از طریق ایمیل. بر خلاف اسپم (هرزنامه)، بازاریابی ایمیلی مستقیم به‌دست افراد علاقمند حوزه‌ی تخصصی کسب و کارتان می‌رسد. این اطلاعات بیشتر شبیه یک موشک هدایت شده با لیزر ارسال می‌شود تا شبیه یک بمب: فارغ از این که چه می‌فروشید، این کار روشی است برای دستیابی به هزاران مشتری بالقوه به طور مستقیم به یک بهای نسبتا پایین در مقایسه با تبلیغات یا دیگر اشکالِ قرار گرفتن در معرض رسانه. این کار پیام‌های کسب و کارتان را از طریق ترکیبی از گرافیک‌ها، متن‌ها و لینک(تارنما)ها مستقیما به آدم‌هایی می‌رساند که ممکن است هرگز درباره‌ی کسب و کار شما چیزی نشنیده باشند یا محصولات‌تان را ملاحظه نکرده باشند، اما آگاه و مشتاق به حوزه‌ی تخصصی کسب و کارتان هستند. وقتی که پی بردید- بازاریابی ایمیلی چیست ؟- می‌توانید اجرای این شیوه‌ها را برای رسیدن به مشتریان بیشتر شروع کنید.

بازاریابی ایمیلی همچنین راه ساده‌ای برای پی‌گیری میزان کارآمدی آن فراهم می‌کند. با پیگیری تعداد بازدیدهایی که وبسایت(وب گاه) شما بعد از یک ارسال گسترده‌ی ایمیل دارد، اندازه گرفتن آن که آیا این فن به درد شرکت‌تان می‌خورد یا خیر آسان است. این همچنین روشی خوی برای راهنمایی دوباره‌ی مشتریان موجود به سمت کسب و کارتان است. بسیاری از شرکت‌ها نیز یک گزینه‌ی “لغو اشتراک” برای بازدیدکنندگان قرار می‌دهند تا از این طریق فقط بر مشتریان بالقوه‌ی علاقمند تمرکز کرده باشند. همچنین، شرکت‌تان می‌تواند از یک مکانیسم بازخورد استفاده کند که مشتریان بالقوه می‌توانند در آن‌جا مستقیما به شما بگویند چه چیزِ کمپین تبلیغاتی بخصوصِ شما را دوست دارند یا دوست ندارند.

بازاریابی ایمیلی روشی محبوب برای کسب و کارها است تا از این طریق به مشتریان دسترسی پیدا کنند. طبقِ نظر انجمن بازاریابی مستقیم، شرکت‌های تحقیقاتی بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صرف بازاریابی ایمیلی مستقیم می‌کنند.

بازاریابی ایمیلی می‌تواند فراتر از فقط متن باشد، قالب‌های رسانه‌ای غنی می‌توانند تصاویری تهیه کنند و به محصول یا خدمات شما انسجام و رنگ و رو بدهند. در بازاریابی ایمیلی، شما توجه کاملِ مشتری بالقوه را خواهید داشت. تبلیغات پاپ آپی یا دیگر تبلیغات اینترنتی اغلب سر راه آن‌چه که مشتری بالقوه قرار است ببیند قرار می‌گیرند: محتوا. اما با بازاریابی ایمیلی مستقیم تبلیغ همان محتوا است.

اینترنت محبوب‌ترین روش برای آدم‌هایی است که درباره‌ی محصولات و خدماتی که به آنها علاقمند هستند اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند. بیشینه کردن ظرفیت کسب و کارتان برای ظاهر شدن در جست‌وجوهای اینترنتی از طریق توزیعات منتشر شده‌ی مطبوعات و بازاریابی اینترنتی ابزارهای موثری در دسترسی مشتری جاری و مشتریان بالقوه است به اطلاعات ضروری درباره‌ی محصولات یا خدمات‌تان. این فنی است که توسط کسب و کارها در سرتاسر جهان استفاده می‌شود و می‌تواند به تشکیلات اقتصادی شما کمک کند تا رشد کرده و حضوری در وب برای خود به ثبت برساند.

بازاریابی دیجیتالی: ۳ نکته از بازاریابی دیجیتالی که کارتان را سکه می کند

خبرنامه های ایمیلی

خبرنامه‌های ایمیلی وسیله‌ای موثر برای مطلع نگه داشتن پایگاه مشتریان‌تان درباره‌ی محصولات و خدماتی که شرکت‌تان ارائه می‌دهد هستند. خبرنامه‌های ایمیلی می‌توانند به شکل یک انتشار مطبوعاتی باشند، یا می‌توانند شامل گرافیک‌ها و اطلاعاتی درباره‌ی خرید یک محصول باشند. بعضی از خبرنامه‌های ایمیلی کوپنی طرح ریزی می‌کنند تا مشتریان را به بازگشتن و سود بردن از یک پیشنهاد خاص ترغیب کنند. این می‌تواند روش منظمی برای کسب و کارتان باشد تا در تماس با مشتریان بماند.

نظرسنجی ایمیلی

یک نظرسنجی ایمیلی چیزی است که به مشتریان‌تان یا مشتریان‌ بالقوه‌تان فرستاده می‌شود تا از آنها درخواست ارائه‌ی بازخوردشان شود. این روش فوق‌العاده‌ای برای آزمودن یک محصول، خدمت یا ایده‌ی جدید است. همچنین راه فوق‌العاده‌ای برای نشان دادن به مشتریان که شما به نظرات‌شان اهمیت می‌دهید و مایل به همکاری با آنها هستید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “بازاریابی ایمیلی چیست”

قالب تفریحی