کسب و کار پوشاک: ۱۶ نکته برای راه اندازی کسب و کار پرسود در زمینه پوشاک و مد

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
کسب و کار پوشاک: ۱۶ نکته برای راه اندازی کسب و کار پرسود در زمینه پوشاک و مد

قصد دارید یک کسب و کار پوشاک و مد پرسود راه‌اندازی کنید؟ همیشه این رؤیا را در سرتان می‌پروراندید که به یک طراح خوب پوشاک و مد  تبدیل شوید؟ در انتخاب لباس مورد علاقه‌تان در بازار با مشکل مواجه می‌شوید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، پس می‌توانید در مسیر ساخت برند پوشاک خودتان گام بردارید.

۱۶ نکته برای راه اندازی یک کسب و کار پرسود در زمینه پوشاک و مد

۱. تحقیقات‌تان را کامل کنید.

اگر می‌خواهید در زمینه پوشاک و مد، یک کسب و کار راه اندازی کنید لازم است مقالات و مصاحبه‌های برندهای مختلفی را که به آن‌ها علاقه دارید، مطالعه کنید. همچنین نیاز است یک سری تحقیقات آنلاین نیز انجام دهید تا درباره‌ی نحوه‌ی راه‌اندازی یک خط تولید پوشاک اطلاعاتی کسب کنید. شما باید برای رشد کسب و کارتان به کیفیت محصولات‌تان اهمیت دهید و شهرت‌تان را به‌خطر نیندازید.

۲. یک طرح منحصر به‌فرد ایجاد کنید.

رقابت در کسب و کارهای مرتبط با پوشاک و مد بسیار بالا است. باید طرح منحصر به‌فردی داشته باشید تا متمایز شوید. باید محصول‌تان متفاوت از دیگر محصولات موجود در بازار باشد.

۳. یک طرح قیمت‌گذاری مشخص کنید و سرمایه‌ی استارت‌آپ‌تان را تأمین کنید.

برای شروع کسب و کار و ساخت محصولات‌تان به وجه نقد نیاز دارید. نرخ خرده‌فروشی و عمده‌فروشی‌تان را بالاتر از هزینه‌های‌تان تعیین کنید. حاشیه‌ی سودتان باید بین ۳۰ تا ۵۰ درصد بیشتر از هزینه‌های مرتبط‌تان باشد.

کسب و کار پوشاک ۴: یک تولیدکننده بیابید.

تا زمانی‌که شرکت‌تان نوپا است، دوخت لباس‌ها به‌صورت دستی منطقی است، زیرا مشتریان محدودی دارید. ولی زمانی‌که کسب و کار شما رشد می‌کند، لازم است دوخت لباس‌ها را برون‌سپاری کنید.

۵. در زمینه‌ي بازاریابی به مطالعه و تحقیق بپردازید.

یادگیری نحوه‌ی بازاریابی ازجمله ضروریات موفقیت در بازار پوشاک و مد است. راه‌اندازی یک وب‌سایت خوب، یکی از راه‌های جلب مشتری و فروش محصولات‌تان است. تبلیغات و بازاریابی دهان به دهان ازجمله راه‌های خوب بازاریابی محصولات‌تان است که باید به آن‌ها توجه کنید.

۶. به نظرات مشتریان‌تان گوش کنید.

شما می‌بایست به بازخورد مشتریان‌تان گوش کنید. اگر تنها گزینه‌ی پیش روی‌تان است که توسط مشتریان یا فروشندگان به شما پیشنهاد شده است، از بازتولید مدل‌های قدیمی نترسید. بهتر است پیش از آن‌که تغییرات اساسی در محصولات‌تان ایجاد کنید، نظر مشتریان‌تان را بپرسید.

۷. مکان خوبی برای کسب و کارتان بیابید.

انتخاب یک مکان خوب، برای موفقیت کسب و کارتان ضروری است. هیچ چیز بدتر از این نیست که کالای خوب و نیروهای فروش خوب در اختیار داشته باشید ولی مشتری نداشته باشید. مکانی که برای کسب و کارتان انتخاب مي‌کنید بر ترافیک ورودی کسب و کارتان اثرگذار است.

کسب و کار پوشاک ۸: به چیدمان فروشگاه‌تان بها دهید.

پیش از آن که فروشگاه لباس‌فروشی‌تان را افتتاح کنید، لازم است از چند عمده‌فروش کمک بخواهید و از ایده‌ها و نکاتی که می‌گویند بهره بگیرید. کسب و کارهای مرتبط با پوشاک و مد بسیار رقابتی هستند و داشتن دانش کافی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از کسب و کار بسیار زمان‌بر و پرهزینه است، ولی یکی از مهمترین بخش‌های کسب و کار به حساب می‌آید.

۹. یک بخش خاص از صنعت پوشاک را انتخاب کنید.

این کار را باید با حفظ وفاداری به نام کسب و کارتان انتخاب کنید. اگر به فروش پوشاک دخترانه علاقه دارید، توصیه می‌کنیم نامی برای کسب و کارتان برگزینید که مشتری با شنیدن آن به ماهیت اصلی کسب و کارتان پی ببرد.

کسب و کار پوشاک ۱۰: به روز باشید.

شما باید با رویکردهای محلی و جهانی همراه شوید. نباید صرفا به این دلیل که بازار طالب یک جنس است، چیزی بفروشید که تولید، یا قیمت آن، خارج از توان مالی‌تان است. در این شرایط بهترین کار این است که به صحبت مشتریان‌تان گوش کنید. وقتی از مشتریان نظرخواهی کنید، بازخورد بهتری خواهید گرفت.

۱۱. نیروی جوان استخدام کنید.

این امر گریزناپذیر است. می‌بایست از افراد جوان در کسب و کارتان استفاده کنید.  استخدام افراد جوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱۲. سابقه‌ي کاری را مدنظر قرار دهید.

باید در زمان استخدام نیروهای‌تان، به بررسی معرفی‌کنندگان آن‌ها و رزومه‌ی کاری‌شان اقدام کنید.

۱۳. جبران کالاهای مفقود (دزدیده) شده یا ناقص را مدنظر قرار دهید.

همیشه باید انتظار این را داشته باشید که برخی کالاهای‌تان مفقود شوند یا این‌که دچار نقصی باشند که امکان فروش آن‌ها نباشد. قیمت‌های‌تان را با در نظر گرفتن این مورد تعیین کنید.

۱۴. هر جنسی باید در زمان خاص خود به فروش برسد.

فروش هر جنسی زمان خاصی دارد. اجناس‌تان را در فصل خودشان بفروشید.

۱۵. از مشتریان غافل نشوید.

این مشتریان هستند که شما را در بازار زنده نگه می‌دارند. بها دادن به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. خدمات مشتریان می‌تواند کلید موفقیت کسب و کار شما باشد.

کسب و کار پوشاک ۱۶: یک لوگو طراحی کنید.

شما به یک نشان تجاری نیاز دارید. صنعت پوشاک یک صنعت رقابتی است، شما می‌بایست برای طراحی لوگوی کسب و کارتان از یک طراح حرفه‌ای کمک بگیرید. نباید نشان کسب و کارتان را تغییر دهید، زیرا دچار سردرگمی مشتریان‌تان می‌شود.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “کسب و کار پوشاک: ۱۶ نکته برای راه اندازی کسب و کار پرسود در زمینه پوشاک و مد”

قالب تفریحی