زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید

مجموعه: بازاریابی تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید

زبان بدن دیجیتالی کم کم در ادبیات مشتری مداری دیجیتالی جا می افتد و توجه بسیاری را به خود جلب می کند. زبان بدن دیجیتالی به مجموعه فعالیتهایی گفته می شود که مشتری ها به طور آنلاین و در فضای برخط و مجازی انجام می‌دهند که شامل کارهای مختلفی نظیر مشاهده صفحات وب سایت تا کلیک روی فرم های مختلف می‌شود. عموما مشتری در فضای مجازی هویت خود را پنهان می‌کند اما هر رفتاری که نشان می‌دهد و هر کلیکی که می‌کند اطلاعات مهم و حیاتی درباره علاقمندی ها و احساسات او در اختیار شما می‌گذارد. از این رو لازم است که حتما زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید.

علیرغم پیشرفت‌های دیجیتالی که در ۲۰ سال گذشته صورت گرفته است، از پیشرفت در تجارت الکترونیک گرفته تا پیچیده‌تر شدن تکنولوژی بازاریابی، معیارهای عملکرد وب‌سایت در این دو دهه تغییر چندانی نکرده است.

این حقیقت که نرخ تبدیل در این ۲۰ سال در ۳٪ راکد باقی‌مانده است نشانگر این است که معیار نادرستی برای تمرکز و توجه است. شاخص کلیدی عملکرد (KPI) می‌بایست به همان روشی گسترش بیابد که کانال‌های دیجیتال، رفتار مشتری، رویکرد خرید و عادت‌ها تکامل یافته‌اند. ولی، کسب و کارها همچنان به اندازه‌گیری، ردیابی و مشغولیت با نرخ تبدیل ادامه می‌دهند، زیرا ساده است.

مشکل این‌جا است که نرخ تبدیل، چیز زیادی درباره تجربه واقعی دیجیتال مشتریان‌مان به ما نمی‌گوید. و درک تجربه‌ی دیجیتال مشتریان از همیشه مهمتر است. ارتباط شفاف و قدرتمندی بین تجربه و درآمد وجود دارد، تا جایی‌که اکنون تجربه مهمترین متمایزکننده برند و ایجادکننده ارزش کسب و کار است.

فکر کردن به نرخ تبدیل به‌عنوان یک سفر، و نه یک اقدام تک، بسیار مهم است. تنها زمانی می‌توانیم اهداف را شناسایی کنیم و شروع به کار کنیم که تجربه‌ی بازدیدکنندگان ما با این اهداف سازگار باشد. اگر این سازگاری وجود داشته باشد، مي‌توانیم تجزیه و تحلیل زبان دیجیتال بدن مشتریان را از طریق سفرشان آغاز کنیم، تا به دیدگاه کلی از تجربه‌شان برسیم و مواردی را که نیازمند پیشرفت هستند بیابیم.

کلید افزایش نهایی نرخ تبدیل از ۳٪ کنونی این است که به این تجربه به چشم ریالی بنگریم. هرچه تجربه‌ی بهتری را برای مشتریان‌مان فراهم کنیم، احتمال بیشتری وجود دارد از ما خرید کنند، خواه خرید آنلاین باشد یا حضوری.

راهنمای جدید ما کشف زبان بدن دیجیتالی به پرسش‌های اساسی پاسخ می‌دهد تا شما را قادر سازد یک تجربه‌ی استثنایی و آستانه‌ی رقابتی فراهم کنید. موارد ذیل را بررسی کنید:
۱. چرا استاندارد موج بعدی تجارت الکترونیک، زبان دیجیتال بدن است؟

۲. تبدیل شدن به یک مشتری بالفعل چگونه به سفری تشبیه می‌شود که تحت تأثیر تجربه است؟

۳. چگونه می‌توانید رفتار، طرز فکر و نیت افراد را در زمان خرید و جستجوی آنلاین درک و تفسیر کنید؟

۴. پنج طرز فکر الگوهای رفتاری بازدیدکنندگان کدام‌ها هستند؟

۵. طرز فکر چگونه با تبدیل مرتبط است؟

۶. چگونه از هر تعامل دیجیتال، بیشترین استفاده را ببریم؟

۷. زبان دیجیتال بدن چگونه می‌تواند ارزش واقعی کسب و کار و بازده روی سرمایه‌گذاری را تعیین کند؟

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “زبان بدن دیجیتالی مشتریان را بفهمید”

قالب تفریحی