۶ جمله طلایی که تصمیم گیری برای ترک شغل را راحت می‌کند

مجموعه: مدیریت و رهبری تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
۶ جمله طلایی که تصمیم گیری برای ترک شغل را راحت می‌کند

شرط می‌بندم به این فکر می‌کنید که اگر کارتان را ترک کنید از پس مخارج برنمی‌آیید. شاید حق با شما باشد. اما ممکن است هم نباشد! تصمیم گیری برای ترک شغل کار بسیار سختی است و شما با هزار و یک سوال عجیب و غریب در ذهنتان نمی دانید چه کنید. نگران نباشید برای هر کاری یک راه حل هست! با ما همراه باشید تا ۶ جمله طلایی که تصمیم گیری برای ترک شغل را راحت می‌کند را بدانید و شاید کارتان برای این تصمیم مهم زندگی راحت تر شود.

بدون توجه به این‌که در حال حاضر چه باوری دارید، کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید، کیفیت لازم و مد نظر شما را ندارد. رییس‌تان مدام به شما استرس وارد می‌کند یا این‌که از کاری که بر عهده دارید خسته شده‌اید. قدم منطقی بعدی که باید بردارید، ترک شغل است اما نمی‌دانید چگونه با آن کنار بیایید. مدام به فرستادن نامه استعفا برای رییس‌تان فکر می‌کنید. از سوی دیگر، نگران این هستید که چگونه قبض‌های خود را پرداخت کنید.

خوب چه اتفاقی می‌افتد؟

شما اجازه می‌دهید این افکار هر روز به ذهن‌تان هجوم بیاورند بدون این‌که کاری انجام دهید- به این امید که یک روز به جواب برسید. دوست ندارم این را بگویم اما دارید راه را اشتباه می‌روید.

واقعیت این است که اگر کار خود را ترک کنید و کار دیگری نداشته باشید، موقعیت سخت می‌شود. اما با برنامه ریزی کردن از قبل می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. اگر باز هم به دنبال جواب هستید به این مطلب تصمیم گیری برای ترک شغل نگاهی بیندازید. در این مطلب، درمورد این‌که آیا ترک یک کار بدون داشتن یک کار دیگر، انتخاب خوبی است یا نه صحبت کرده‌ایم.

۱. به یاد داشته باشید در تصمیم گیری برای ترک شغل فقط به اجازه یک نفر نیاز دارید!

درک می‌کنم، ترک یک کار، اصلا آسان نیست مخصوصا اگر درآمد بالایی داشته باشد.

زمانی که خودم در این مرحله بودم – مانند اکثر افراد – به دنبال تایید دیگران بودم. اما مشکل این‌جا بود که به جواب‌های درهمی می‌رسیدم.

خانواده من، بیشتر عمر خود را در یک شرکت کار کردند. به همین دلیل زمانی که گفتم می‌خواهم کارم را تغییر دهم، طوری به من نگاه می‌کردند انگار که یک چشم دیگر روی سرم قرار دارد. از سوی دیگر، برخی از دوستانم از من حمایت می‌کردند اما این سوال را داشتند که آیا این کار، بهترین انتخاب است یا نه.

واقعیت این است که بیشتر مردم دنیا خواهان اطمینان در هر کاری که انجام می‌دهند هستند. تا حدی درست و هوشمندانه است اما باید بهایش را پرداخت. این به معنای پذیرفتن خوب است، در حالی که می‌توان یک چیز بهتر داشت.

شما می‌خواهید کارتان را به دلایلی که در ذهن‌تان هست ترک کنید. پس چرا باید از افرادی به غیر از خودتان اجازه بگیرید؟ به جای این، نظرات دیگران را با شک و تردید بشنوید و در آخر خودتان تصمیم بگیرید.

برای تمرکز داشتن، ترک کردن کارتان را هدف قرار دهید که باید در ۶-۳ ماه آینده به آن برسید. داده‌ها نشان می دهند که با نوشتن درمورد چیزی که مد نظر دارید، احتمال رسیدن به آن را بیشتر می‌کنید. زمانی که مصمم شدید کارتان را ترک کنید، کمتر به نظرات دیگران وابسته خواهید بود.

تصمیم گیری برای ترک شغل ۲: از تغییر دیدگاه خود نترسید

ترس خود از ناشناخته‌ها را بپذیرید.

خیلی عجیب است که بعضی از مردم از حرف زدن در جمع بیشتر از مرگ می‌ترسند. بیایید با آن روبه‌رو شویم، ترک کار، ترسناک است. اما این نباید جلوی عمل شما را بگیرد.

به جای آن، دیدگاه‌تان درمورد ترک کار را تغییر دهید. برای مثال، فهرستی برای مقایسه کردن ماندن در کار و ترک آن تهیه کنید. زمانی که می‌بینید موارد منفی بیشتری را در یک سمت دارید، ترس‌تان کمتر می‌شود.

مورد من را به عنوان مثال در نظر بگیرید که چند ماه پیش اتفاق افتاد. می‌ترسیدم کار پادکست خودم را شروع کنم. پس از ماه‌ها به تعویق انداختن این ایده فهمیدم که ترس از ناشناخته‌ها داشت من را به عقب هل می‌داد. بنابراین به آرامی شروع به کار کردم تا پادکست خودم را به دنیا ارائه دهم.

خوب چرا دارم این را به شما می‌گویم؟

برای این‌که ثابت کنم ترس، شما را به عقب می‌راند و اجازه انتخاب کردن به شما نمی‌دهد. به جای نادیده گرفتن ترس‌تان، آن را بپذیرید. با یک برنامه ریزی شروع کرده و از همان‌جا کارتان را شروع کنید.

۳. منتظر این نمانید که یک استراتژی خروج کامل داشته باشید

اکثر افراد فکر می‌کنند برای ترک کارشان به یک برنامه دقیق نیاز دارند. اما این خیلی با حقیقت فاصله دارد.

آیا می‌دانید چه چیزی از کار و پول‌تان ارزشمندتر است؟ سلامتی شما!

تحقیقات نشان می‌دهند که کارهای پر از استرس، باعث بروز  واکنش مقاومت یا فرار می‌شوند. ان واکنش باعث آسیب به بدن و درنتیجه مشکلات و بیماری‌های بلندمدت می‌شود. درست است که درآمد ثابت مهم است اما داشتن یک کار استرس‌زا برای سلامتی شما خطر دارد.

اما اگر سالم هستید، از این دانش برای ایجاد یک استراتژی خروج استفاده کرده و به سرعت هر چه تمام از کار مسموم خود خارج شوید. خوب از عالی بهتر است.

علاوه بر سلامتی، دلایل دیگری نیز برای تصمیم گیری برای ترک شغل سریع وجود دارد:

کنترل کاملی بر برنامه خود ندارید

کارهایی وجود دارند که خیلی سخت هستند به ویژه اگر سمت بالایی در آن‌ها داشته باشید. من واقعا معتقدم که می‌توانیم برای هر کاری زمان داشته باشیم اما یک کار سخت اجازه هر چیزی را نمی‌دهد. یکی از مشکلات چنین شغلی، این است که در اکثر روزها، جلسه‌های پشت سر هم دارید.

مطمئنا می‌توانید بعضی از جلسات را کنسل کنید اما نمی‌توانید بعضی چیزها را پیشبینی کنید- که همین مسئله تعیین تاریخ برای مصاحبه‌های خاص را سخت می‌کند.

اگر شما در چنین وضعیتی هستید، به فکر ترک شغل باشید و تمرکزتان را روی فرایند پیدا کردن شغل بگذارید.

نمی‌توانید به دنبال کار بودن‌تان را محرمانه نگه دارید

با این‌که هزاران شرکت وجود دارند که می‌توانید یکی را از میان آن‌ها انتخاب کنید اما ممکن است شما در یک صنعت خاص کار کنید. به همین دلیل، به دنبال کار جدید گشتن بدون این‌که رییس‌تان بفهمد، کار سختی است.

اگر رابطه خوبی با رییس‌تان دارید، این مسئله، مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما اگر رییس‌تان به شدت شما را کنترل می‌کند و مد نظر دارد، بهتر است قبل از پیدا کردن کار جدید، کار فعلی خود را ترک کنید.

۴. به این سوالات پاسخ دهید تا یک برنامه داشته باشید

خوب یک برنامه بدون جزییات چه فرقی با یک برنامه دقیق دارد؟

تهیه این برنامه خیلی طول نمی‌کشد. فقط فهرست ساده‌ای از سوالات است که در تغییر شغل کنونی خود به شما کمک می‌کند.

اول ببینید که آیا ترک کارتان یک تصمیم قطعی است یا نه. فکر کردن به این ایده فقط فرآیند عمل کردن را طولانی می‌کند. به جای این، در ایجاد یک برنامه، قاطع باشید.

اگر می‌دانید مهارت‌هایی دارید که به آن‌ها نیاز است، برآورد کنید که پیدا کردن یک کار جدید چه‌قدر طول می‌کشد. برای اکثر افراد، بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد. با دانستن این مسئله می‌توانید پیشبینی کنید که چه‌قدر پول باید پس انداز کنید و همچنین تعداد درخواست‌های شغلی که باید بفرستید را نیز می‌دانید.

اگر در خانه کار می‌کنید و می‌توانید بدون پس انداز کردن از پس زندگی خود بربیایید، کار خود را ترک کنید. این مسئله به سود شماست و اکثر موارد این‌گونه نیستند. این سوالات را باید از قبل از تصمیم گیری برای ترک شغل پاسخ دهید:

– تا چه مدت از پس هزینه‌ها برمی‌آیید؟

– اگر امروز کارتان را ترک کنید، ۳ تا ۶ ماه دیگر چه می‌کنید؟

– می‌خواهید به چه نوع کاری تغییر شغل دهید؟

– این سه ماه گذشته را چگونه روی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟

این سوالات شما را برای زمانی که می‌خواهید کارتان را ترک کنید آماده می‌کنند. از همه مهم‌تر این‌که این سوالات به شما کمک می‌کنند کاری را پیدا کنید که دوست دارید. خیلی از وقت‌ها مردم کار خود را برای یک کار مشابه ترک می‌کنند و دوباره در همان مسیر قبلی قرار می‌گیرند.

۵. همه چیز را امتحان کنید تا توانایی خود را پیدا کنید

ممکن است خیلی بی اهمیت به نظر برسد که انرژی زیادی را صرف بیرون رفتن از کاری که دوست ندارید بکنید اما این زمان به خوبی صرف می‌شود.

علاوه بر مسائل مربوط به سلامتی، کاری که در آن احساس خوبی ندارید، هدر دادن وقت است. توانایی‌های‌تان رشد نمی‌کنند و زندگی خوبی نخواهید داشت.

داده‌ها نشان می‌دهند که به طور متوسط شما ۴۸۰۵ روز کار کرده و ۳۶۸ را صرف روابط اجتماعی می‌کنید. اگر این شما را نمی‌ترساند و باعث نمی‌شود ترک کردن کاری که دوست ندارید را به تعویق بیندازید، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند شما را بترساند.

به همین دلیل، خیلی مهم است که با افرادی باشید که شما را به سمت رشد کردن هل می‌دهند. به پادکست‌ها گوش دهید، کتاب بخوانید و با افرادی بالاتر از سطح خودتان ارتباط برقرار کنید. انجام این کارها به بهتر شدن زندگی شما کمک می‌کنند.

هر چه بیشتر برای رشد و پیشرفت سرمایه‌گذاری کنید، آرام‌تر خواهید بود. زمانی که آرام‌ترید، برای خودتان ارزش بیشتری قائلید و کمتر کاری که از آن متنفرید را تحمل خواهید کرد.

۶. شجاعت بهتر کردن کار خود را داشته باشید

آیا باید کار خود را بدون این‌که کار دیگری داشته باشید ترک کنید؟

این سوالی است که فقط شما می‌توانید جواب دهید. اما من مطمئنم که خودتان می‌دانید بهترین انتخاب برای‌تان چیست.

خبر خوب این‌که حالا شما برنامه کوچکی در مورد تغییر شغلی که از آن متنفرید دارید.

اگر نیاز ندارید، منتظر نمانید تا کار دیگری پیدا کنید اما به درستی برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید شما به اجازه هیچ کس و یا به یک استراتژی کامل برای خارج شدن از این کار نیز ندارید. تصمیم گیری برای ترک شغل حتی با داشتن یک کار دیگر اصلا آسان نیست اما ارزشش را دارد.

تصور کنید هر صبح بیدار می‌شوید و برای شروع روز خود هیجان دارید. خیلی از افراد برای شروع این روز به قهوه نیاز دارند و شما بدون آن نیز انرژی دارید. شما یک کار جالب دارید و از این خوشحال‌تر نمی‌توانید باشید.

آیا این یک رویاست؟ البته که نیست. شما فقط یک استراتژی درست و موثر را ایجاد کرده و به آن عمل کرده‌اید.

دنیا مال شماست، حالا به سراغ شغل رویایی خود بروید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “۶ جمله طلایی که تصمیم گیری برای ترک شغل را راحت می‌کند”

قالب تفریحی