شغل پاره وقت: ۲۵ ایده کسب‌ و کار پاره وقت

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
شغل پاره وقت: ۲۵ ایده کسب‌ و کار پاره وقت

آیا تا به حال یک ایده کسب‌ و کار پاره وقت یا شغل پاره وقت داشته اید و به این فکر کرده‌اید که در کنار شغل اصلی‌تان، یک کار پاره-وقت نیز داشته باشید؟ آیا می‌خواهید در کنار شغل فعلی‌تان یک کسب‌وکار جانبی داشته باشید؟ یا خیلی ساده در مورد کارآفرینی کنجکاو هستید، و می‌خواهید قبل از ورود به دنیای تجارت تنی به آب بزنید و با شرایط آشنا شوید؟ دلیل‌تان هر چه باشد، در این نوشتار ۲۵ راه مطمئن و ایده کسب‌ و کار پاره وقت می‌بینید که همین امروز کار پاره-وقت خودتان را شروع کنید.

۱. عتیقه‌جات

از گنجینه‌های کهنه پول تازه کسب کنید و با انجام این کار حسابی سرگرم شوید! حراج‌های گاراژی، مزایده‌ی املاک و بازارهای فروش اجناس دست دوم را برای برای خرید مبلمان‌، اسباب‌بازی و لباس‌های عتیقه و دیگر گنجینه‌های گذشتگان جست‌وجو کنید. در فروشگاه‌های تعاونی عتیقه فضایی را اجاره کنید، یا در نمایشگاه‌های هفتگی برای فروش عتیقه‌جات‌تان غرفه بگیرید.

۲. مدرس کامپیوتر

در ویندوز متخصص باشید یا لینوکس، در نشر رومیزی، تحقیقات شبکه، اچ‌تی‌ام‌ال (HTML) یا واژه‌پردازی فرقی نمی‌کند، شما می‌توانید به همه کمک کنید که مهارت‌های کامپیوتری‌شان را افزایش بدهند. کم‌کم خدمات تعلیم کامپیوتر خود را توسط کلاس‌های آموزشی موسسات محلی‌تان که دوره‌های آموزش بزرگسالان ارائه می‌دهند، بهبود بدهید.

۳. زیورآلات دست‌ساز و سفارشی و لوازم جانبی

از استعدادهای خلاقانه‌تان برای طراحی زیورآلات سفارشی و لوازم جانبی استفاده کنید. خواه از نقره‌ی استرلینگ یا فلزات بازیافت شده استفاده کنید، خواه از خاک رس یا کاغذ فشرده، برای فروش گوشواره‌ها، سنجاق سینه و سر، دستبند، گردنبند و سگک کمربند در نمایشگاه‌های هنری، صنایع دستی و بوتیک‌های تعطیلات بازاری وجود دارد. این ایده کسب‌ و کار پاره وقت با هنر شما کاملا جور درمی آید.

۴. خدمات نظافت و تخلیه‌ی گاراژ و اتاق زیر شیروانی

هیچ کس دوست ندارد تعطیلات آخر هفته‌ی خود را برای تمیز کردن گاراژ، اتاق زیر شیروانی یا آلونک داخل باغ صرف کند – این کار حسابی آدم را کثیف می‌کند و وقت‌گیر است، و تازه هنگامی که کارمان به پایان برسد، هنوز هم کار بیرون بردن آن همه آت و آشغال‌های دور ریختنی باقی مانده‌است. اما اگر وقت صرف کردن برای کار فیزیکی برای‌تان اشکالی ندارد، خدمات تمیز کردن و تخلیه می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. شما معمولا می‌توانید چند شیء قدیمی در میان زباله‌هایی پیدا کنید که آدم‌ها از خدای‌شان هست که آنها را دور بریزند، و می‌توانید با استفاده از بطری‌های بازیافتی، روزنامه‌ها و اشیاء فلزی که دیگر استفاده نمی‌شوند، به درآمدتان اضافه کنید. شما به یک وانت نیاز خواهید داشت یا وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری که بتواند هر چیزی را از چدن تا الوارهای قدیمی حمل کند.

۵. تعمیرکار

هر چیزی که خراب شود، شما می‌توانید تعمیرش کنید. تلفن همراه‌تان هر لحظه زنگ خواهد خورد و صاحب‌خانه‌ها، شهروندان سالخورده و کسانی که نمی‌خواهند خودشان کار تعمیر وسایل خراب شده را انجام بدهند مدام با شما تماس خواهند گرفت. در نشریه‌ی فروشگاه‌ها (ورقه‌ای که نام و نشانی و آگهی مغازه‌های محل را روی آن چاپ می‌کنند- مترجم) و روی تابلوهای اعلانات تبلیغ کنید، و برگه‌های آگهی‌تان را در دفاتر املاک و مستغلات بگذارید. سپس تعمیر همه چیز را شروع کنید از شیر آبی که چه می‌کند تا پنجره‌های شکسته. با این ایده کسب‌ و کار پاره وقت حتی می تواند در محله تان کلی مشهور شوید.

۶. بازرسی خانه

خریدارانی که یک بازرس خانه را برای انجام معاینه‌ی فیزیکی کامل در خانه رویایی‌شان استخدام می‌کنند، دیگر نیاز ندارند که خودشان هم حواس‌شان به گوشه و کنار خانه باشد. شما خانه را جهت یافتن مشکلات ساختاری احتمالی بازرسی می‌کنید و مشتریان را نزد پیمانکاران یا تعمیرکارهایی که می‌توانند تعمیرات را انجام دهند، می‌فرستید. اگر در زمینه‌ی ساخت‌وساز و مجموعه‌ قوانین ساختمان‌های محلی خودتان آگاهی داشته باشید، کسب‌وکارتان حسابی پا می‌گیرد.

۷. رونویسی سوابق پزشکی

به عنوان عضو مهمی از یک تیم پزشکی کار کنید بدون این‌که دفتر کار اصلی‌تان را ترک کنید. تقاضای زیادی وجود دارد از سوی بیمارستان‌ها، پزشکان، دندانپزشکان، متخصص کایروپرکتیک و دامپزشکانی که برای نوشتن سوابق پزشکی بیمار (یعنی نوشتن دوباره‌ی مطالبی که قبلا تندنویسی شده – مترجم) نیاز به کمک دارند. آموزش در زمینه‌ی اصطلاحات پزشکی و مهارت‌های زبانی کسب‌وکار شما را پویا و پررونق نگه می‌دارد.

۸. خدمات سیار دستگاه‌های سرگرمی خانگی

شما می‌توانید یک روز را اختصاص بدهید به کسانی که استریو، دستگاه سی دی پلیر یا ضبط ویدئویی‌شان کثیف، خراب یا قطع شده‌است و می‌خواهند مثل گذشته کار کند. دوره‌ی آموزش فوت و فن سیم‌کشی و دستگاه‌های الکتریکی را بگذرانید. برگه‌های آگهی‌تان را در خانه‌ها بیندازید و با مدیران فروشگاه‌های خرده‌فروشی تماس بگیرید و در مورد خدمات‌تان توضیح بدهید. به این ترتیب کسب‌وکارتان حسابی رونق خواهد گرفت و این ایده کسب‌ و کار پاره وقت برایتان درآمدزا می شود.

۹. دودی کردن پنجره‌ها

با کمی آموزش و داشتن تجهیزات ابتدایی، به میزان زیادی در زمینه‌ی کسب‌وکار دودی کردن پنجره، موفق خواهید شد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، یک پیجر و ون آماده داشته باشید برای کمک به صاحبان خودرو، ون و کامیون که می‌خواهند از آسیب گرما به فضای داخلی وسایل نقلیه‌شان جلوگیری کنند. دیگر بازارهای داغ برای این کار عبارتند از: خانه‌ها، آپارتمان‌های بلند و ساختمان‌های اداری.

۱۰. نظم‌دهنده‌ی خانه‌ها و دفاتر کار

به آدم‌های وسواسی دقت کنید: به کسانی که عادت به جمع کردن چیزهای به درد نخور دارند، مدیران پرکار و دیگر افرادی که در سازمان‌شان با چالش زیادی روبه‌رو هستند کمک کنید کمدهای به هم ریخته را مرتب کنند، پرونده‌ها را سر و سامان بدهند، و خرت و پرت‌های اضافی را دور بریزند. استعداد خود را برای پاکیزگی به عنوان یک شغل پاره وقت به کار ببرید تا سود قابل ملاحظه‌ای به‌دست بیاورید.

۱۱. آشپز شخصی

امشب شام چی داریم عزیزم؟ غذاهای خانگی عالی برای پدر و مادرهای شاغل و آدم‌هایی که سرشان شلوغ است و شما را به عنوان یک آشپز شخصی استخدام می‌کنند، تهیه کنید. تقاضا برای این سرویس تخصصی بسیار زیاد است. بنابراین منوی خود را آماده کنید، فهرست خریدتان را بنویسید، و سر کارتان بروید و مشتریان گرسنه‌تان را سیر کنید.

۱۲. مربی شخصی

ماهیچه‌های آدم‌ها را تقویت کنید تا سود خوبی به جیب بزنید. امریکایی‌ها در هر سن، اندازه و شکلی که باشند می‌خواهند متناسب، و خوش ترکیب و سالم بمانند. آنها مایل هستند مربی شخصی استخدام کنند تا تمرین‌ها را به درستی انجام بدهند. باشگاه‌های مجهز به سونا و استخر، باشگاه‌های دو، شنا و دوچرخه‌سواری و فروشگاه‌های ورزشی را در جریان تخصصی که در زمینه‌ی تناسب فیزیکی دارید بگذارید این ایده کسب‌ و کار پاره وقت علاوه بر پولی که برایتان دارد سلامتی هم به ارمغان می آورد.

شغل پاره وقت ۱۳: قاب کردن عکس و پوستر

با خدمات قاب کردن عکس وارد میدان شوید. شما می‌توانید با صاحبان گالری‌ها، هنرمندان، عکاسان پرتره و افرادی که پوستر، نقاشی و یا عکسی زیبای را خریداری کرده‌اند کار کنید. اگر شما درحال‌حاضر متخصص تهیه‌ی قاب نیستید، درباره‌ی آن کسب اطلاع کنید، در کلاس‌های آموزشی یک مرکز دانشگاهی یا جامعه‌ی محلی شرکت کنید، سپس ابزار لازم را جمع‌آوری کنید – از جمله بست، اره، دستگاه تنظیم اره، چسب، و یک ماشین منگنه‌ی بادی یا دستی. با گروه‌های هنری محلی، گالری‌ها، عکاسان و چاپخانه‌ها که می‌توانند کارشان را به شما بدهند یا مشتریان خود را نزد شما بفرستند، ارتباط برقرار کنید.

شغل پاره وقت ۱۴: فروش و نگهداری گل و گیاه

دست‌تان روی گل و گیاه خوب است و ون هم دارید؟ شما می‌توانید به شرکت‌های خدماتی، سازندگان خانه، باشگاه‌های سلامت و سایر کسب‌وکارهایی که می‌خواهند فضای سبز تر و تازه‌ای داشته باشند، سرویس بدهید. با آبیاری، هرس و برنامه‌ی لقاح منظم و ضمانت تعویض کامل، تعداد مشتریان ثابت خود را افزایش بدهید. این ایده کسب‌ و کار پاره وقت برای روحیه تان هم عالی است.

شغل پاره وقت ۱۵: جست‌وجوی سوابق

با استفاده از پایگاه‌های تخصصی داده، می‌توانید پرونده‌های عمومی را روی کامپیوتر خودتان جست‌وجو کنید تا به مشتریان‌تان کمک کنید که عشق از دست داده‌شان را پیدا کنند، خواستگاران مشکوک را بررسی کنند، بدهکاران‌شان را ردیابی کنند، سابقه یک پیمانکار را بررسی کنند، یا حقایق مربوط به یک فرصت کسب‌وکار را زیر و رو کنند. مشتریان این کار وکلا، صاحبان کسب‌وکار و آدم‌های معمولی هستند.

شغل پاره وقت ۱۶: تحویل غذا

خواه ماکارونی و پنیر باشد یا یک وعده‌ی غذایی کامل (شامل پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر و سایر بخش‌ها)، خوردن غذا در خانه به سرعت تبدیل به جدیدترین راه برای غذا خوردن می‌شود. هنگامی که مشتریان در رستوران غذا سفارش می‌دهند که به خانه ببرند، شما می‌توانید با سرویس “تحویل غذا در محل” رستوران‌تان، همیشه سرگرم و پرمشغله باشید. یک راه عالی برای این‌که عصرها و تعطیلات آخر هفته‌تان را فوق‌العاده سودآور کنید!

شغل پاره وقت ۱۷: طراحی تی‌شرت

اگر شما هنرمند هستید و به دنبال یک رسانه می‌شد، چرا تی‌شرت‌ها را تبدیل به بوم نقاشی‌تان نکنید؟ رنگ‌آمیزی کنید، نقاشی کنید، روی تی‌شرت‌های ساده طرح‌های خودتان را تکه دوزی کنید یا با مهره روی آنها طرح بیندازید، و تعطیلات آخر هفته‌تان را با نمایش دادن هنر پوشیدنی‌تان در بازارهای کشاورزان و نمایشگاه‌های صنایع دستی بگذرانید. باور کنید این یک ایده کسب‌ و کار پاره وقت عالی است.

شغل پاره وقت ۱۸: نصب کاغذ دیواری

به مشتریان مسکونی و تجاری‌تان کمک کنید که دیوار یکنواخت و خسته‌کننده‌شان را با مهارت‌های نصب کاغذ دیواری شما تبدیل به آثار هنری کنند. یک کسب‌وکار رو به رشد با کلی مراجعه‌کننده و مشتریان تکراری راه بیندازید. برگه‌های آگهی را در فروشگاه‌های رنگ و کاغذ دیواری بیندازید. همچنین، در نشریاتی که نام و نشانی و آگهی‌های فروشگاه‌های محل را در آن چاپ می‌کنند، در خبرنامه‌ی انجمن‌ مالکان خانه، و روی تابلوهای اعلانات در سوپر مارکت‌ها و مراکز خرید تبلیغ کنید.

شغل پاره وقت ۱۹: آموزش یوگا و تای‌چی

در جهان پر جوش و خروش امروز که هزاران اتفاق به سرعت روی می‌دهند، پدر و مادرها، صاحبان کسب‌وکار و دانش‌آموزان به طور یکسان می‌توانند از تنفس عمیق، آرامش و تکنیک‌های تمرکزی که به آنها یاد می‌دهید، بهره‌مند شوند. کارتان را با برگزاری کلاس در باشگاه‌های سلامت، از طریق اداره‌ی تفریحات و پارک‌های شهرتان یا به صورت خودجوش شروع کنید.

۲۰. کاریکاتوریست

هیچ فستیوال یا نمایشگاهی بدون یک هنرمند کاریکاتوریست کامل نیست، بازدیدکنندگان باید یک یادگاری با خود به خانه ببرند. با استفاده از آموز‌ش‌هایی که به‌صورت آنلاین می‌بینید می‌توانید فنون ترسیم کاریکاتور را یاد بگیرید، به این منظور می‌توانید از سایت Learn To Draw‌ استفاده کنید. سپس به دنبال نمایشگاه‌های محلی بگردید و غرفه‌ای اجاره کنید و کارتان را شروع کنید. وقتی به شهرت رسیدید می‌توانید برای خودتان دفتر یا مغازه‌ای اجازه کنید و در انواع مراسمات شرکت کنید.

۲۱. مراقبت از حیوانات

آیا از عهده‌ی نگهداری حیوانات برمی‌آیید؟ این پیام را به دوستان و آشنایان برسانید. با مشغله های زندگی امروزی صاحبان حیوانات خانگی غالبا آن‌قدر مشغول کار هستند که فرصت زیادی برای رسیدگی به حیوانات خانگی‌شان ندارند. از این رو مراقبت از حیوانات شغلی پرطرفدار است.

۲۲. آرایشگر

برای این‌که یک آرایشگر موفق باشید به تحصیلات آکادمیک نیاز ندارید. اگر با شانه و قیچی شاهکار خلق می‌کنید،‌پس به تنها چیزی که نیاز دراید کمی شهرت و مشتری است. هنرمندان این حرفه غالبا از طریق توصیه‌ی مشتریان‌شان مشتری‌یابی می‌کنند.

۲۳. دفتر اسناد رسمی

بسیاری از آدم‌ها سردفتر اسناد رسمی می‌شوند تا رزومه‌ی کاری‌شان را بهتر کنند. برای این‌که سردفتردار شوید، باید از سوی دولت مجوز بگیرید.

۲۴. راننده‌ي اسنپ، تپسی یا کارپینو

با در اختیار داشتن خودرو، گوشی هوشمند و حضور در شهری مناسب که به خوبی با آن آشنایی دارید، می‌توانید راننده‌ی تاکسی اینترنتی شوید. برای این‌کار باید به صورت آنلاین ثبت‌نام کنید و مدارکی تحویل دهید. پس از تایید هویت و گذراندن آزمون‌های مربوطه می‌توانید کارتان را شروع کنید. اگر با این شرکت‌ها آشنایی ندارید مطلب ۱۰ دلیل که چرا اسنپ و تپسی بهتر از تاکسی و آژانس هستند را بخوانید.

۲۵. دفتردار

غالبا بسیاری از کسب و کارهای کوچک یک حسابداری تمام وقت ندارند، از این‌رو وظیفه‌ی جمع‌آوری اسناد و حفظ آن‌ها برعهده‌ی صاحب کسب و کار می‌افتد. یک دفتردار منظم، قابل اعتماد، و پاره وقت می‌تواند از تنش‌های ناشی از انجام نشدن درست کارها و جریمه‌های مالیاتی متعاقب جلوگیری کند. معمولا در هر ماه دو یا سه روز برای هر مشتری‌تان وقت می‌گذارید که این میزان به فروش و مشتری‌های آن‌ها بستگی دارد.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “شغل پاره وقت: ۲۵ ایده کسب‌ و کار پاره وقت”

قالب تفریحی