کسب و کار اینترنتی: ۷ راه برای بهبود کسب و کار اینترنتی

مجموعه: کارآفرینی تاریخ انتشار مطلب: 2019/04/22
کسب و کار اینترنتی: ۷ راه برای بهبود کسب و کار اینترنتی

بهبود کسب و کار اینترنتی با ۷ راهکار متفاوت

بهبود کسب و کار اینترنتی در عصر اینترنت می تواند شما را به موفقیت مالی برساند. به همین دلیل است که هر روز، انواعی از کسب و کار اینترنتی کاملا جدیدی سر بر می‌آورند، ولی بسیاری مواقع به همان سرعت شکست می‌خورند، و تنها درصد اندکی از آنها موفق می‌شوند. چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که شما یکی از اندک استارت آپ‌هایی هستید که موفق خواهید شد؟

این نکات را دنبال کنید و شاهد بهبود کسب و کار اینترنتی خودتان باشید.

۱. به سرعت به بازدیدکنندگان پاسخ دهید و آنها را مجذوب کنید

اجازه ندهید مشتریان بالقوه به دلیل کمبود ارتباط با آن‌ها، فرصت پیدا کنند از مشت‌تان فرار کنند، هر چه سریع‌تر بروید سراغ پرسش‌ها. حتی اگر برای یک دوره‌ی زمانی طولانی از کار دور هستید، اطمینان حاصل کنید که فردی در دسترس است تا پرسش‌ها را پاسخ گوید، حتی اگر تنها در این حد باشد که به زودی پاسخ شفاف‌تری ارائه خواهد شد.

پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی بهترین راه جذب مشتریان است. نه‌تنها می‌توانید هر نوع اطلاعاتی را به‌سرعت ارسال کنید، بلکه می‌توانید به همان سرعت نظرات را نیز پاسخ دهید.

۲. برون سپاری

برون‌سپاری برخی از وظایف‌تان به شما این اجازه را می‌دهد تا با راهبردها و تدابیر رقابتی، با سرعتی بیش‌تر و کارآمدتر از توان رقبای‌تان، به مشتریان‌تان دست پیدا کنید. وقتی زمان کم‌تری برای انبوه وظایف کوچک صرف کنید تا بتوانید بر وظایف بزرگ‌تر متمرکز شوید، قادر خواهید بود انرژی‌تان را صرف کارهایی کنید که کسب و کارتان را پرورش می‌دهند. برون‌سپاری بازاریابی به برند‌تان اجازه می‌دهد تا از چشم‌اندازی تازه و جدید به مشکل نزدیک شود، و قادر خواهید بود با پویشی ابداعی به پیش برود.

۳. حفظ فهرست رایانامه‌تان

شانس‌تان را استفاده کنید و از بازدیدکنندگان‌تان بخواهید برای خبرنامه‌تان ثبت‌نام کنند. انگیزه ایجاد کنید مثلا دوره‌های رایگان برخط یا کتاب‌های الکترونیکی مرتبط با برندتان. لازم است به افرادی که برای فهرست رایانامه‌تان ثبت‌نام کرده‌اند با ارسال مداوم خبرنامه، ولی نه خیلی مکرر، احترام بگذارید. خبرنامه می‌بایست تنها حاوی محتوای کیفی باشد که مرتبط با خوانندگان است، با این‌حال، یک راه آسان نیز برای آنها فراهم می‌شود تا اگر نیاز داشتند عضویت‌شان را لغو کنند. همیشه فروش‌ها، ویژه‌ها، و تخفیفات را برای آن‌هایی که در فهرست رایانامه‌تان هستند به اشتراک بگذارید – این کار باعث اطمینان خاطر از این امر می‌شود که آنها احساس می‌کنند می‌بایست در فهرست رایانامه‌تان باقی بمانند تا پیشنهادات منحصر به‌فرد را دریافت کنند.

۴. سعی کنید وب‌سایت‌تان را بیش از حد بهینه‌سازی نکنید

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یعنی نحوه‌ی دست‌کاری یک وب‌سایت توسط مدیر سایت به این منظور که در موتورهای جست‌وجو رتبه‌ی بهتری داشته‌باشد. برخی وب‌سایت‌ها بسیار زیاده‌روی می‌کنند و در نهایت از نمایش داده‌شدن در نتایج جست‌وجو منع می‌شوند. بهینه‌سازی بیش از حد برند از مقبولیت‌اش می‌کاهد و خواندن‌اش را سخت‌تر می‌کند. سعی‌کنید رو راست و صریح باشید، بدون چرند و پرند اضافی. مشتریان بالقوه از این طریق می‌توانند درست ببینند. وقتی بهینه‌سازی را از حد بگذرانید، حتی می‌تواند قابل اعتماد بودن برندتان را هم کم کند.

۵. وب‌سایت‌تان را ساده و سازمان‌دهی شده نگه‌دارید

اغلب مواقع، کسب و کارها، در تلاش برای برجسته‌سازی وب‌سایت‌شان، طراحی را از حد می‌گذرانند – که یک اشتباه بسیار بزرگ است. عناصر پرزرق و برق یا موسیقی بلند باعث آسیب وارد شدن به ترافیک سایت می‌شود. می‌بایست خواندن متن آسان باشد، و پیمایش وب‌سایت در کل باید آسان باشد. نوشته‌ی تیره در پس‌زمینه‌ای با رنگ روشن‌تر، مطمئن‌ترین گزینه است.

۶. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را دارد که بهاگان بازاریابی کلی برند را کاهش دهد، برای برند صدا تولید کند، خدمات مشتریان بهتری را ممکن سازد، و بین مشتری و برند اعتماد ایجاد کند. وقتی به روش‌های معمول با مشتریان ارتباط برقرار می‌شود تصویرسازی یک فرد در پس این برند برای مشتری بسیار آسان‌تر خواهد بود. این کار باعث می‌شود تا کسب و کارهای برخط‌تان صفت انسانی بگیرند و بازدیدکنندگان راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند، و این امر وفاداری ایجاد می‌کند

۷. تخصص‌تان را کشف کنید

کشف کنید چه چیزی درباره‌ی برندتان شما را از دیگر کسب و کارهای مشابه متمایز می‌کند. نوع محصولی است که ارائه می‌دهید، یا کیفیت خدمتی که فراهم می‌کنید؟ هر چه هست، آن را پرورش دهید و بگذارید مشتریان‌تان ببینند تا چه اندازه برای آنها و خدماتی که به آنها ارائه می‌کنید ارزش قائل هستید.

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “کسب و کار اینترنتی: ۷ راه برای بهبود کسب و کار اینترنتی”

قالب تفریحی