هیچ ، سهم کارگران و تولید کننده ایرانی از ایران مال !

مجموعه: کسب و کار تاریخ انتشار مطلب: 2018/10/22
هیچ ، سهم کارگران و تولید کننده ایرانی از ایران مال !

۱۸۵ هزار متر مربع ، بیش تر از ۱۰ برابر مرکز تجاری سام سنتر ، الهیه و پالادیوم زعفرانیه . مساحتی برابر با مراکز عظیم تجاری دنیا همچون ترافورد سنتر انگلستان و مال آمریکا در نیویورک! برای ساخت این مال بزرگ یک بانک تاسیس شد. ایران مال قرار است با ۲۱۷ هزار متر تخلف ساخت ، نقش مهمی در جذب گردشگر و صنعت توریسم کشور ایفا کند . نقشی که با شواهد موجود بعید به نظر می رسد و می توان آنرا بیشتر یک شو تبلیغاتی برای دوری از گزند انتقادات در خصوص این پروژه دانست.

پروژه ای که هنوز هیچ گزارش یا خبری از میزان هزینه ها و سرمایه بلعیده شده توسط آن به بیرون درز نکرده است. به گفته رسانه ها قرار است ایران مال از دوبی مال هم سبقت گرفته و ضربه دیگری به جامعه مصرف زده ایران بزند. اما سهم کارگر ایرانی ، تولید کننده ایرانی و برند ایرانی از پروژه ایران مال چقدر است؟!

ایران مال کپی برداری از مال های کشورهای شیخ نشین

یک کشور در حال توسعه به خودی خود دارای بخش خدمات بزرگی است . آنچه نیاز کشور ایران است نه ساخت یک مال کپی شده از کشورهای مصرف زده ای همچون شیخ نشین امارات بلکه محتاج طرح های رویایی از مجتمع های کارخانه ای است ، این کشور محتاج طرح های بلند پروازانه از موسسات تحقیق و توسعه است.

صدها شاید هزاران میلیارد تومان از سرمایه این کشور که زیر سازه بتنی ایران مال مدفون شده است ، می توانست جهش بزرگی در بخش تولید ایجاد کند ، می توانست موجب رشد تکنولوژیک در حوزه تکنولوژی های برتر شود و از این راه هم به اشتغال جوانان متخصص کمک کند هم سودآوری برای سرمایه گذاران به همراه بیاورد اما اکنون فقط بخش فربه خدمات اقتصاد را فربه تر کرد.

ایران مال فقط سرمایه های این کشور و این مردم را تبدیل به سیمان و سازه های فلزی کرد. سازه های لوکسی که با همکاری شرکت کانادایی NORR قرار است محل عرضه برندهای اروپایی و آمریکایی باشد و سهم کارگران ایرانی و تولید کننده ایرانی چیزی نخواهد بود جز افسوس و آه!

ايران مال تخلفات

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

یک دیدگاه برای “هیچ ، سهم کارگران و تولید کننده ایرانی از ایران مال !”

  1. شیرین

    حداقل کلی ادم بیکار با خانواده هایشان از این پروژه نون خوردن البته هستن کارگرانی مثل همسر بنده که پیمان کار پول کارکرد در سرمای زمستان او را خورد و شب عید با جیب خالی روانه خانه اش کرد ولی خیل ها هم خوشحال و راضی از حداقل حقوق انجا با خانواده خوشی کردند

قالب تفریحی